به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین «عباس مراد خانی» به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه به جای «محمد ناصر دالوندی» مدیر کل پیشین این اداره معرفی شد.
رییس دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم گفت: در طول 10 سال گذشته در عملکرد ثبت اسناد تحولات بسیار زیادی اتفاق افتاده که رضایتمندی مقام معظم رهبری را به دنبال داشته است.
محمدرضا عدالت خواه افزود: امروزه ثبت اسناد با اسکن، بایگانی الکترونیکی ثبت سندها در همه زمینه ها خیال افراد را از کلاهبرداری و جعل و بلایای طبیعی و آتش سوزی و غیره راحت کرده و این تحول بزرگی بوده که انجام شده است.
او یک سوم دعاوی دادگستری را ناشی از نحوه معاملات قولنامه ای سنتی اعلام کرد و افزود: با ثبت الکترونیکی، پرونده های دادگستری کاهش چشمگیری خواهد یافت.
عدالتخواه در بخش دیگری از سخنانش به مشکل ثبت شرکت های سوری اشاره کرد و گفت: شرکت های سوری زمینه ساز کلاهبرداری و انحراف و فساد را فراهم می کنند لذا باید دستگاه های مسئول و اجرایی در معرفی این شرکت ها و نظارت بر عملکرد آنها ساز و کار جدید بیابند.
وی توسعه و ارتقاء ساز و کارهای ثبت اسناد را یکی از مهم ترین زیرساخت های هر نظامی برای توسعه دانست و از مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک جدید کرمانشاه خواست در زمینه نظارت جدی بر کار ثبت اسناد دفاتر و زمینه های توسعه عملکرد بهتر اداره ثبت اسناد و املاک استان را فراهم آورد.

** ثبت 670 هزار سند در اداره ثبت اسناد و املاک کرمانشاه
مدیر کل پیشین ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه نیز گفت: 670 هزار سند مردم در 19 اداره ثبت اسناد و املاک استان بایگانی شده است.
محمدناصر دالوندی اضافه کرد: اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه دارای 315 نیرو کار و 166 دفتر ثبت اسناد رسمی است و 312 دفتر ازدواج و طلاق زیر پوشش دارد.
او همچنین از ثبت 273 هزار سند مالکیت با شاخص حدنگار، صدور سه هزار و 500 سند مالکیت موقوفات استان، صدور سه هزار و 400 سند برای دستگاه های دولتی، ثبت 21 هزار سند اراضی دولتی در طول پنج سال گذشته خبر داد.
وی همچنین از ثبت 2 میلیون و 163 هزار سند صلح، رهن، فروش و عقد و طلاق تفاهم غیره در طول این مدت گزارش داد که 110 هزار مورد آن به عقدنامه های ازدواج اختصاص یافته است.
دالوندی در ادامه گفت: وصول 256 میلیارد تومان مطالبات بانک ها ، ثبت 12 هزار و 898 پرونده مطالبات دستگاه های دولتی، ثبت پنج هزار و 996 شرکت تجاری و یک هزار و 700 موسسه غیر تجاری، 25 هزار و 703 مورد تغییرات در ثبت انجام شده است.
وی در پایان از بازرسی یک میلیون و 224 هزار سند ثبت شده خبر داد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.