آیت الله امان نریمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امروز هرچه از اقتدار و عظمت برخورداریم مرهون تلاش های رسول گرامی اسلام است که برای تثبیت این دین سراسر رحمت مشقت های فراوانی متحمل شدند.
وی ادامه داد: در عالم هستی از ابتدا تا انتهای آن همطراز با رسول اکرم (ص) خلق نشده و نخواهد شد و طبق فرمایش حضرت علی (ع)، ایشان طبیب نفوس و جان های تشنه بودند.
آیت الله نریمانی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام 13 سال در مکه و 10 سال در مدینه رنج های بسیار زیادی را متحمل شدند اما از حرکت در راه پیروزی اسلام دست نکشیدند تا اینکه سرانجام در سال هشتم هجری موفق به فتح مکه و پاکسازی خانه خدا از بت ها شدند.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: به طور میانگین و طبق روایات متعدد دشمنان رسول اکرم (ص) برای جلوگیری از کار ایشان و تثبیت نشدن دین اسلام هر 40روز یکبار جنگی را به ایشان تحمیل می کردند ولی اراده خداوند و صبر و توان رسول مکرم اسلام برهمه آن ها چیره شد.
وی گفت: اخلاق و بردباری رسول اکرم (ص)، شمشیر حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه کبری (ص) باعث شد تا دین اسلام سرانجام پیروز شود و دشمنان آن نیست و نابود شوند.
آیت الله نریمانی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) با وجود تمام مشکلاتی که برایشان از ناحیه دشمنان ایجاد می شد نه تنها هرگز احساس ناامیدی و شکست نکرد بلکه تمامی احکام دین اسلام را نیز برای پیروانش بیان کرد تا مسلمانان راه خود را از بیراهه جدا کنند.
نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مظلومیت امام مجتبی (ع)، وی را پاسدار دین اسلام پس از شهادت پدرشان حضرت علی (ع) معرفی کرد و گفت: صلح شگفت انگیز ایشان در آن زمان با معاویه حاوی درس های فراوانی بود که هنوز هم برای خیلی ها مجهول مانده است.
وی با اشاره به توجه ویژه رسول مکرم اسلام (ص) به امام حسن و امام حسین (ع)، افزود: پیغمبر اکرم (ص) این 2 بزرگوار را سرور و آقای جوانان اهل بهشت نامیدند.
آیت الله نریمانی در پایان، بخشندگی را از مهمترین صفات بارز امام حسن (ع) برشمرد و گفت: ایشان کریم اهل بیت (ع) بودند و از بخشش در راه خدا ذره ای دریغ نمی کردند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.