علیرضا اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه و تقویم زراعی کشت در مناطق مختلف؛ کودهای فسفاته، پتاسه و ازته مورد نیاز کشاورزان در کیسه های 50 کیلوگرمی استاندارد باقیمت مصوب فسفات تریپل 55هزار تومان، کود اوره 38هزار و 500 تومان و سولفات پتاسیم 75 هزار تومان تدارک دیده شده و از طریق شرکت های پخش کود، در سراسر استان در حال توزیع است.
وی تصریح کرد: تاکنون 98 درصد سهمیه پتاسه و 92 درصد سهمیه کود فسفاته از مبادی جنوبی و تولیدات داخلی و بیش از 30 هزار تن کود ازته به استان تخصیص داده شده و در حال توزیع است.
وی اضافه کرد: باتوجه به وضعیت مطلوب تامین و تدارک کودهای شیمیایی، کشاورزان کودهای مورد نیاز خود را براساس اولویت کاشت غلات و محصولات پاییزه و فقط از طریق شبکه رسمی کارگزاران مجاز تهیه کنند.
وی افزود: توزیع انواع کودهای شیمیایی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و با صدور حواله به کشاورزان و از طریق شبکه رسمی کارگزاران انجام می شود و با کودهای خارج از شبکه و غیر استاندارد برخورد قانونی می‌‌ شود.
شرکت خدمات حمایتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و شرکتی صد درصد دولتی است که وظیفه تامین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی را به عهده دارد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
امسال گندم در سطح 413 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان شامل 97 هزار هکتار گندم دیم و 316 هزار هکتار گندم آبی کشت شد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.