به گزارش خبرنگار ایرنا؛ تشریح فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یکی از دستور کارهای سیزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه به ریاست استاندار در روز شنبه بود که سرپرست این سازمان برپایه آمارهایی که ارائه داد گفت: شاهد افزایش صدور پروانه و رونق در حوزه صنعت استان هستیم.
ایجاد اشتغال و رونق تولید یکی از سیاست های دولت در استان کرمانشاه است، نرخ 19.6 درصدی بیکاری این استان و قرار گرفتن در صدر استانهای کشور می طلبد که چرخ تولید سریعتر بچرخد و بیکاران به شغل برسند.
براساس آمارهای رسمی حدود 175 هزار نفر در استان کرمانشاه جویای کار هستند و بخش صنعت می تواند بخش زیادی از بار ایجاد اشتغال را به دوش بکشد.

**رشد 151 درصدی صدور جواز صنعتی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این جلسه به صدور389 فقره جواز تاسیس صنعتی در نیمه نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت: این رقم در مقایسه با 155 فقره جواز صادر شده در مدت مشابه سال قبل، 151 درصد رشد نشان می دهد.
محسن رستمی ، وضع موجود صدور پروانه های صنعتی صادره شده در استان تا پایان شهریور ماه سال 97 را یک هزار و 152 فقره اعلام کرد.
وی سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای 389 فقره جواز صنعتی صادر شده در نیمه نخست امسال را 2 هزار و 67 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود 10 هزار و 678 شغل با بهره برداری از این جوازها ایجاد شود.
به گفته او ، امسال 63 میلیون دلار ماشین آلات مربوط به این مجوزها وارد استان شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه به صدور پروانه بهره برداری صنعتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 26 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با چهار هزار و 161 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 31 هزار و 276 نفر اشتغالزایی صادر شده است.
رستمی ، تعداد پروانه بهره برداری صنعتی در نیمه نخست امسال را در استان 37 مورد با سه هزار و 166 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 160 نفر اعلام کرد.
فعال سازی واحدهای راکد صنعتی از دیگر اقدام های سازمان صمت کرمانشاه است که سرپرست این سازمان اعلام کرد در نیمه اول امسال 44 واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی در استان فعال شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 17 مورد بوده است.
رستمی ، میزان سرمایه گذاری برای احیای این 44 واحد را 405 میلیارد ریال و اشتغالزایی 618 نفر ذکر کرد.
وی همچنین به 37 مورد مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در 6 ماه اول امسال در استان اشاره کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 106 درصد افزایش داشتیم.
اما مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این جلسه اعلام کرد که 65 درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی می شود و 35 درصد دیگر با موانعی در بانک ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی روبرو می شوند و اجرایی نمی شود.

** 8 طرح مهم صنعتی در دست ساخت است
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه این جلسه اعلام کرد که 8 طرح مهم صنعتی با 2 هزار و 723 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی یک هزار و 900 نفر اکنون در استان در دست اجراست.
رستمی ، ذوب آهن بیستون، شرکت ایلیا ذرت سبز، کاغذ معدنی، قوطی زمزم، تولید کود اوره با پوشش گوگردی و توسعه پتروشیمی کرمانشاه را از جمله این طرح ها ذکر کرد.
او همچنین به فعال سازی 20 واحد معدنی با 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 186 نفر اشتغالزایی را از دیگر اقدام های انجام شده در نیمه اول امسال ذکر کرد.

** 9 پروژه برق منطقه ای در دست اجرا
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب نیز در این جلسه از اجرای 9 پروژه این شرکت در استان خبر داد و گفت: این پروژه ها به صورت میانگین بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علی اسدی ، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای این 9 پروژه را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سه پروژه به صورت 100 درصد تمام شده و چهار پروژه دیگر تا پایان امسال به اتمام می رسد.
به گفته او، 2 پروژه در سال 98 به پایان می رسد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.