به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید یزدان پناه روز یکشنبه در آئین نمادین بازگشایی مدارس روستاها که در دبیرستان چهار کلاسه روستای رحیم آباد بخش بیستون برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از روستاها فاقد مدرسه بودند و این در حالیست که امروز همه روستاهای استان کرمانشاه داری مدرسه و حتی بسیاری دارای مدارس دبیرستان و راهنمایی هستند.
او با بیان اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در بخش های مختلف زیربنایی انجام شده است، اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه ایجاد شور شوق و امیدواری برای جامعه در شرایط تحریم ها ضروری نیست و از این رو مسئولان باید در جامعه امیدافرینی کنند.
یزدان پناه تاکید کرد که در راستای توسعه و قدرتمند کردن کشور باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

**اختصاص سه میلیارد تومان به دانش آموزان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در این آئین اعلام کرد: اکنون12هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.
حسین خدرویسی افزود: کمیته امداد در سال تحصیلی 97-98 تاکنون سه میلیارد تومان برای کمک هزینه به دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی بیان داشت: در این 40 سال خدمات فروانی در حوزه های مختلف مانند برق، آب، مخابرات، راه و جاده، بهداشت و درمان و گازرسانی به روستاهای انجام شده است.
او در ادامه خدمات نظام شاهنشاهی در طول پنجاه سال حکومت را به اندازه چهار سال نظام جمهوری اسلامی ندانست و گفت: اکنون در کشور 10 میلیون نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند.
وی هزینه کمیته امداد برای مددجویان زیر پوشش استان را در ماه 30 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: کمیته امداد استان در ماه 18 میلیارد و 400 میلیون تومان فقط مستمری به افراد زیر پوشش پرداخت می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه میزان کمک های مردمی به کمیته امداد را 300 میلیون تومان دانست و گفت: این در مقایسه با خدمات و اعتباراتی که دولت برای مددجویان ارائه می دهد اصلا قابل قیاس نیست.
در پایان این مراسم کمیته امداد استان کرمانشاه پنج میلیون تومان به مدرسه رحیم آباد بخش بیستون کمک کرد.
در دبیرستان رحیم آباد بیستون 200 دانش آموز دختر و پسر از 18 روستای در حال تحصیل هستند.
استان کرمانشاه 320 هزار دانش آموز و 30 هزار معلم دارد.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.