به گزارش ایرنا، جلسه شورای اسلامی شهر به منظور انتخاب شهردار در حالی در ساختمان شهرداری کرمانشاه برگزار شد که سید حجت موسوی اجاق، احسان احسانی، پیمان موسوی اجاق و ابراهیم مرادی پیش از رای گیری برای انتخاب شهردار جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند و اعضای حاضر با 6 رای موافق و یک رای ممتنع علی حیدر کرمی را به عنوان شهردار کرمانشاه برگزیدند.

** 2 دستگی در شورای شهر
از پنجم تیر امسال پس از استعفای آرش رضایی شهردار پیشین کرمانشاه، شورای شهر تاکنون 14 جلسه برای انتخاب شهردار برگزار کرده اما تاکنون برای انتخاب شهردار به اجماع نرسیده اند.
اختلاف نظر اعضای شورای شهر تا حدی بالا گرفته است که در یکی از جلسات این شورا 2 نفر از آنها با هم درگیر شدند که این درگیری با دخالت دیگر اعضا ختم به خیر شد.
یکی از اعضای شورای شهر که خواست نامی از او برده نشود، در گفت و گو با ایرنا، ضمن اشاره به اینکه 11 عضو شورای شهر به 2 گروه پنج و 6 نفری تقسیم شده اند، عنوان کرد: میثم موسوی اجاق، پیمان موسوی اجاق، حجت موسوی اجاق، احسان احسانی و ابراهیم مرادی اعضای گروه پنج نفری و غلامرضا امیری، رسول آزادی، کامران ملکی، طیب حیدری، مازیار رضایی و سالار احمد زاده اعضای گروه 6 نفری شورای شهر را تشکیل می دهند که در یک قرارداد نانوشته با هم «هم رای» شده اند.

** جلسه شورا رسمیت نداشت
سید حجت موسوی اجاق سخنگوی شورای شهر پس از برگزاری جلسه دیروز در گفت و گو با ایرنا گفت: من و دیگر اعضایی که جلسه را ترک کردیم به نحوه برگزاری انتخاب شهردار و نامزدهای مطرح شده اعتراض داشتیم.
وی افزود: با خروج ما جلسه شورای شهر از رسمیت خارج شد، از این رو معرفی کرمی به عنوان شهردار کرمانشاه از سوی شورای شهر غیرقانونی است و امکان پذیر نیست.
سخنگوی شورای شهر توضیح داد: شخصی که به عنوان نامزد کسب کرسی شهرداری کرمانشاه مطرح می شود باید برنامه های خود را ارائه کند و سپس اعضای شورای شهر برای انتخاب آن تصمیم گیری کنند.

** انتخاب شهردار قانونی بود
رسول آزادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در گفت و گو با ایرنا، انتخاب کرمی به عنوان شهردار کرمانشاه را قانونی دانست و گفت: این اعضا ابتدا در جلسه حضور داشتند اما پس از مشخص شدن نامزدها، جلسه را ترک کردند که این کار آنها غیبت محسوب نمی شود و به معنی رای ممتنع است.
وی افزود: هر یک از اعضای شورای شهر در رابطه با انتخاب روز گذشته تفسیری دارند، با این حال باید منتظر باشیم تا فرمانداری کرمانشاه نظر خود در رابطه با صورت جلسه شورا را اعلام کند.
این عضو شورای شهر کرمانشاه ، نسبت به غیبت اعضای شورای شهر در جلسات انتقاد کرد و گفت: اگر قانون به درستی اجرا شود باید با غایبان برخورد کرد.
آزادی ، خواستار انحلال شورای شهر توسط استاندار کرمانشاه شد و گفت: اعضای شورای شهر پس از تشکیل تاکنون به غیر از جریمه کردن مردم در کمیسیون ماده صد هیچ کاری برای شهر کرمانشاه انجام نداده اند.

** مهلت انتخاب شهردار رو به اتمام است
فرماندار کرمانشاه نیز در این رابطه به ایرنا گفت: برای رسمیت داشتن هر یک از جلسات شورای شهر حضور حداقل هشت نفر از اعضا الزامی است اما برای اعلام نظر در باره جلسه روز گذشته شورای شهر باید منتظر باشیم تا صورتجلسه به فرمانداری برسد.
فضل الله رنجبر ، با بیان اینکه اعضای شورای شهر تا 10 مهر ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارند، اظهار داشت: پس از اینکه اعضای شورا نتوانند در فرصت سه ماه شهردار را انتخاب کنند، گزارش تخلف آن ها به هیات رسیدگی به تخلفات شوراها ارجاع داده خواهد شد.
وی یادآور شد، انتخاب شهردار موجب ثبات و آرامش خاطر در بین نیروها و پرسنل شهرداری می شود و قدرت برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت را افزایش می دهد.
فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: انتخاب شهردار، ثبات مدیریت در بخش های مختلف اداری ایجاد می کند و نیروها با توان کار می کنند و موجب می شود تا اعضای شورا به دیگر مسایل مهم شهری بپردازند.
دهم تیر ماه 97، هفت عضو شورای شهر کرمانشاه به استعفای «آرش رضایی» شهردار سابق رای موافق، 2 نفر رای مخالف و یک نفر رای ممتنع دادند.
در این جلسه «حامد لعل ‌بخش» به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از 2 میلیون نفر جمعیت استان را در خود جا داده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.