به گزارش ایرنا، هوشنگ‌ بازوند روز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: همچنین 2 هزار و 317 میلیارد تومان تسهیلات مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بر اساس تصمیم هیات دولت به مدت 2 سال امهال خواهد شد و دولت 881 میلیارد تومان سود لازم برای امهال این تسهیلات را به بانک ها اختصاص می دهد.
وی با بیان اینکه 87 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تخریب شده است، گفت: از این تعداد 82 مدرسه تا پایان هفته جاری به بهره بردای می رسد و باقی مدارس نیز بهمن ماه تکمیل خواهد شد.
بازوند با بیان اینکه 300 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی برای بهبود وضعیت اقتصادی مناطق زلزله زده نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مردم مناطق زلزله زده علاوه بر تسهیلات پیشین پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات متمم دریافت خواهند کرد که این موضوع شامل صاحبان واحدهای تکمیل شده نیز می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه با بیان اینکه وزارت خانه های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق زلزله زده کم کار هستند، گفت: گزارش در خصوص کم کاری این وزارت خانه ها در مناطق زلزله زده را به رئیس جمهوری داده ایم.
بازوند اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت وزارت راه و شهرسازی بازسازی و تحویل واحدهای مسکن مهر زلزله زده را تقبل کرد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی افزود: همچنین در جلسه هیات وزیران مصوب شد که وزیر راه و شهرسازی یکی از معاونان خود را مسئول بازسازی واحد های مسکن مهر کند، با این حال این وزارتخانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
استاندار کرمانشاه همچنین به موضوع بازسازی بیمارستان تخریب شده اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: علت تخریب این بیمارستان تازه ساز در دستگاه قضایی در حال بررسی است که این موضوع کار بازسازی آن را کند می کند.
بازوند از عملکرد وزارت بهداشت برای بازسازی بیمارستان های تخریب شده نیز گلایه کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی پس از وقوع زلزله تاکنون سه بار وعده داده که بیمارستان شهر سرپل ذهاب را تکمیل و تحویل دهد که تاکنون به این وعده ها عمل نکرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله آبان ماه تا کنون پنج هزار و 51 پس لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است، اظهار داشت: به دلیل وقوع این پس لرزه ها بسیاری از واحد هایی که نیاز به تعمیر داشتند، تخریب شدند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از هفت ماه گذشته روند بازسازی مناطق زلزله زده آغاز شده است، گفت: از این مدت بیش از 60 روز به دلیل بارندگی های شدید کار بازسازی مناطق زلزله زده متوقف شد.
3033/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.