به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، محمدحسین صادقی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل کشور، اظهار کرد: براساس ماده 22 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال 92 برای حفظ حقوق عامه ضروری است که نظارت بیشتری بر امکانات و نیروی انسانی گمرکات استان از جمله گمرک پرویزخان انجام گیرد.
وی ادامه داد: در این زمینه تقویت دستگاه ایکس ری مستقر در مرز پرویز خان از جمله اقدام هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دادستان کرمانشاه اضافه کرد: ضعف هایی که در این مرز در بخش های مختلف وجود دارد، باعث ایجاد صف های طولانی و چند روزه تانکرهای ترانزیتی سوخت ایرانی و عراقی می شود که لازم است، در بحث نیروی انسانی نیز با حضور به موقع کارکنان در گمرک، مشکلات تردد ماشین ها رفع شود.
صادقی اظهار امیدواری کرد که با بروزرسانی تجهیزات این مرز و دقت کارکنان در راستای کاهش ورود هرگونه کالای قاچاق اقدام های اساسی صورت گیرد.
مرز رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارند که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه به عراق صادر می شود که بیش از 50 درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.