به گزارش ایرنا؛ دکتر مریم حضرتی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید فریدون احمدی پرستار شهید مدافع حرم در کرمانشاه با اشاره به اهمیت خون شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی افزود: از افتخارات جامعه پرستاری همین بس که پرستاران همانند دوران دفاع مقدس، داوطلبانه در جنگ حق علیه کفر و باطل حضور فعال و چشمگیری داشتند و در این راه شهید تقدیم کردند.
او گفت: جامعه پرستاری کشور در دفاع از حرم شهدای عزیز و گرانقدری همچون شهید حمیدرضا اسدالهی، شهید محمد حسن قاسمی، شهید فریدون احمدی وشهید حمید قناد پور را تقدیم به اسلام کرده است.
حضرتی افزود: این شهدا از جمله شهید فریدون احمدی تنها متعلق به خانواده هایشان نیستند بلکه به کل مسلمانان و جهان اسلام تعلق دارند.
وی با اشاره به ایثارگری و از جان گذشتگی ملت سرافراز ایران در شرایط حساس کنونی دنیای اسلام اظهار داشت: دشمنان اسلام و به ویژه دشمنان ایران اسلامی از این غافل هستند که ملت جمهوری اسلامی فارغ از حزب، گروه و صنف غیورتر و شجاع تر از آن چیزی است که می پنداشتند و نتیجه آن را در عراق و سوریه دیدند.
در پایان این دیدار حضرتی، خانواده شهید فریدون احمدی را مورد تفقد قرار داد و با آنها در فضایی گرم و صمیمی گفت و گو کرد.
پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این دیدار بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: شهید احمدی بسیار وظیفه شناس بود و راه او برای تمامی پرستاران سرمشق و الگویی مثال زدنی است که همواره ازآن یاد می شود.
شهید فریدون احمدی چهاردهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که در 29 آذر 94 اسیر شدند و پس از 14 ماه اسارت در 15 بهمن 95 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
این استان همچنین 15 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.