به گزارش خبرنگار ایرنا، محرم دوباره آمد تا سکوت تاریخ را درهم بشکند و بغض ناله را از حنجره های بی قرار آزاد سازد، آری بانگ کاروانت به گوش می‌آید تا حماسی ترین لحظات تاریخ را به تصویر بکشد.
محرم دیگری از راه رسید تا میلیون ها عزادار با هر نژاد و مذهبی سوگوار تشنه لب کربلا شوند، سوگوار فرزند پیغمبری که در عصر غمبار روز عاشورا فریاد بی پاسخ 'هل من ناصر ینصرنی' سر داد و امروز پس از گذشت یک هزار و 379 سال از آن واقعه جانسوز، نامش بیش از همیشه بر زبان ها جاری شود.
در حالی که نزدیک به 2 هزار هیات مذهبی در سراسر استان آماده برپایی باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند، نیروی انتظامی استان کرمانشاه برای برقراری نظم و امنیت این مراسم اعلام آمادگی کرد.
جمعی از فرماندهان انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی پلیس برای برقراری نظم و امنیت واندیشیده شدن تمهیدات ترافیکی برای مراسم عزاداری سخن گفتند و همچنین اشاراتی نیز به برخی باید و نبایدهای عزاداری دهه اول محرم اشاراتی داشتند.

** آمادگی پلیس کرمانشاه برای برقراری نظم و امنیت مراسم عزاداری محرم
فرمانده انتظامی کرمانشاه با تاکید بر آمادگی پلیس برای برقراری نظم و امنیت مراسم عزاداری ماه محرم، گفت: در کنار هر هیات چند تن از ماموران پلیس و پلیس یاران محرم حضور خواهند داشت تا مراسم عزاداری با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.
سردار«منوچهر امان اللهی» با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: مردم مومن و خداجوی کرمانشاه آماده هستند که همپا با سایر هموطنان محفل عزای سرور و سالار شهیدان را در هر کوی و بام برپا کنند.
وی ادامه داد: در این میان پلیس نیز به عنوان همراه همیشگی مردم آماده است تا به بهترین شکل ممکن به برقراری نظم و امنیت محافل عزاداری برپا شده اقدام کند تا عموم شهروندان و عزاداران با خیالی آسوده به اقامه عزای امام حسین (ع) بپردازند.
سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری آحاد مختلف مردم و هیات های عزادار با ماموران پلیس که هدفی جز برقراری نظم و امنیت و ایجاد آرامش ندارند می تواند به برپایی هرچه باشکوهتر مراسم عزاداری کمک کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: سال های گذشته و در دهه اول محرم، عموم شهروندان و هیات های عزاداری همکاری بسیار خوبی با ماموران انتظامی و راهور داشتند به گونه ای که شاهد کمترین مشکلات در طول برپایی مراسم عزاداری بودیم.
وی تصریح کرد: برای مراسم عزاداری امسال، پلیس تدابیر گسترده ای اندیشیده و از ظرفیت پلیس راهور برای برقراری نظم ترافیکی و همکاران انتظامی در قالب پلیس یاران محرم برای برقراری امنیت به صورت کامل بهره خواهد گرفت.
سردار امان اللهی در پایان از مسئولان هیات های عزاداری خواست تا با ماموران پلیس همکاری لازم را بعمل آورده و به مقررات وضع شده که به اطلاع آن ها رسیده توجه کنند.

** تدابیر ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه در شب های محرم
رئیس پلیس راهور کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور و برقراری امنیت ترافیکی عزاداران حسینی، پلیس راهور طرح ویژه ای را در شب های دهه اول محرم اجرا خواهد کرد.
سرهنگ «فضل الله شیری» از اجرای طرح ویژه پلیس راهور درسطح استان به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امنیت ترافیکی شهروندان برای پلیس راهور مهم است بصورت ویژه تخلفات رانندگی کنترل می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به حضور هیات های مذهبی در سطح شهر و برگزاری آیین های عزاداری پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان نسبت به اجرای این طرح اقدام می کند.
سرهنگ شیری از ابلاغ موارد و نکات لازم به هیات ها همچون عدم انسداد معابر خبر داد و گفت: هیئت ها همچنین در رابطه با مشکلاتی ترافیکی که ممکن است به دنبال ایجاد داربست ،نصب بنر ،توزیع نذورات و ... برای مردم به وجود آید مسئول هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در خصوص شعارنویسی بر روی خودروها نیز گفت: شعارنویسی ها نباید به گونه ای باشد که شیشه خودرو پوشانده شده و مانع از مشاهده داخل خودرو شود که در صورت مشاهده چنین موردی خودرو توقیف می شود.
وی با بیان اینکه خودروهایی که شعارهای نامتعارف بر روی آنان درج شده باش، توقیف می شوند، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی طی شب های برگزاری مراسم عزاداری محرم در کنار هیئت های مذهبی حضوری فعال خواهد داشت.

** زنجیرزنی بانوان در هیات های عزاداری و گل مالی کردن خودروها ممنوع است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم به برخی ممنوعیت های عزاداری دهه اول ماه محرم اشاره و اظهار داشت: زنجیرزنی بانوان در هیات های عزاداری در ملاء عام و گل مالی کردن خودروها از جمله این ممنوعیت هاست.
سرهنگ «محمدرضا آمویی» یادآوری کرد: ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی و ممنوعیت گل مالی کردن خودروها به دلیل این است که داخل آن باید کاملا معلوم باشد.
وی نصب تمثال ائمه اطهار (ع) را نیز جزو ممنوعیت های مراسم عزاداری اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم که از نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروهای خود اجتناب کنند.
سرهنگ آمویی در ادامه به دسته جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه و خیابان به گونه ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای افراد سالخورده و بیمار ایجاد نکند.
معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه یادآوری کرد: خوب است که دسته جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام نظیر قمه زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.
وی در پایان از حضور پلیس یاران محرم با لباس نظامی در کنار دسته جات و هیات های عزاداری خبر داد و گفت: مسئولان هیات ها در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند به این افراد مراجعه و یا با پلیس 110 تماس حاصل کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.