به گزارش ایرنا، ساخت این تعداد مهد کودک در مراسمی در شهر زلزله زده تازه آباد همزمان با افتتاح مسکن مددجویان بهزیستی سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در این آیین کلنگ زنی این تعداد مهدکودک به زلزله خیز بودن شهرستان ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: پنج مهد کودک از این مهد کودک ها در این شهرستان به صورت کاملا مقاوم و مناسب با اعتبار سه میلیارد ریال احداث و تجهیز خواهد شد.
محمد نفریه افزود: از همان روزهای ابتدایی پس از زلزله 7.3 سال گذشته، 36 مهد کودک به صورت سیار کار خود را در مناطق زلزله آغاز کردند و اکنون مقاوم سازی مهدها در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این مراسم از افتتاح 35 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مناطق زلزله زده با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان تهران خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی فردا افتتاح می شود.
امید قادری در ادامه به افتتاح چند پروژه بهزیستی در هفته دولت در شهرستان ثلاث باباجانی مانند مجتمع توانبخشی و مهد کودک روستای چم زرشک اشاره کرد و افزود: علاوه بر ساخت تعداد پنج مهد کودک روستایی و شهری، هفته آینده مرکز روانشناختی تخصصی در ثلاث باباجانی افتتاح خواهد شد.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
نزدیک به 53 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره‌مندند که از این تعداد 33 هزار نفر معلول و 6 هزار نفر نیز زن سرپرست خانوار هستند.
2 هزار و 200 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در زلزله 7.3 سال گذشته کرمانشاه آسیب دید که یک هزار و 380 واحد تخریبی نوع یک بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.