بختیار مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در پی وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری بامداد چهارم شهریور، آب آشامیدنی این روستاها دچار کدورت شد و پس از اطلاع از این وضعیت، بلافاصله آب این روستاها برای رعایت مسایل بهداشتی، از دسترس خارج شد.
وی تصریح کرد: پس از شسشتوی مخازن و شبکه انتقال آب و کلرزنی مخازن، آب این روستاها وصل شد و اکنون هیچ مشکل کدورت و آلودگی ندارد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی روانسر ادامه داد : در زمان قطعی آب این روستاها، اقدامات لازم برای انتقال و توزیع آب آشامیدنی انجام شد.
غفار صالحی مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر نیز گفت: در پی این زلزله، خوشبختانه به منابع آبی روانسر و جوانرود و تاسیسات آب و فاضلاب شهری نیز خسارتی وارد نشده است.
گفتنی است در پی وقوع این زلزله خطوط آب ، برق ، گاز و مخابرات شهرستان روانسر دچار قطعی نشد اما مردم روستاها و شهرهای تابعه به علت ترس از زلزله به بیرون از خانه ها و بوستان ها و معابر و داخل خودروها پناه بردند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور نیز زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه آن را حس کردند.
از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
3033/7455
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.