سهیلا شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از استان های کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، کرمانشاه و ایلام به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون کشور برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مهرواره با موضوع آزاد و در 2 بخش نمایش های آیینی و سنتی و نغمه ها و آواهای محلی برگزار خواهد شد، افزود: نوجوانان، اعضای مراکز پرورشی، فکری ثابت، فراگیر و سیار در رنج سنی 12 تا 18 سال می توانند در این مهرواره شرکت کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: همچنین در زمان برگزاری، عروسک‌های‌ غول پیکر با لباس‌ های‌ محلی استان‌های منطقه و عروسک‌های بومی هر استان به اجرای نمایش می پردازند.
وی یادآور شد: مهرواره حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدفمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ساز و کار مشارکت اعضا در اجرای محتوای مهرواره در فضایی پرنشاط و دور از رقابت فراهم خواهد شد.
شیخی همچنین هدف از برگزاری این مهرواره را آشنایی با هویت ملی و پرورش خلاقیت هنری اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: فراخوان مهرواره هنرهای بومی و سنتی منطقه 2 کشور و همچنین طرح تبدیل عروسک های آیینی به نمایش بزودی منتشر و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.