به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا فضلی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای پژوهش ادارات کل ورزش و جوانان منطقه سه کشور در سنندج اظهار داشت: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی و تفاوت کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، سرانه سهم پژوهش، تعداد پژوهشگران نسبت به جمعیت و تعداد پژوهش های کاربردی است.
وی با بیان اینکه هدف ما استفاده از پژوهش در جهت توسعه بیشتر کشور است، افزود: در حال حاضر ایران از لحاظ تولید علم و مقالات ثبت شده بین المللی رتبه قابل قبولی در جهان دارد.
فصلی تاکید کرد: آن چیزی که ما را از کشورهای دیگر جدا می کند ارتقای نوآوری و انجام طرح های تحقیقاتی و مساله محور است بنابراین انتظار داریم به طرح های پژوهشی توجه بیشتری شده و ویژگی های جمعیتی، فرهنگی و نیازهای جوانان و استعدادهای ورزشی در پژوهش ها مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم با بیان اینکه هر جامعه ای که در عرصه پژوهش خوب کار نکند دچار ضعف است، گفت: بیشتر پروژه های ورزشی در این استان بدون مطالعه انجام شده و پژوهشی در این مورد صورت نگرفته است.
حامد جولایی یادآور شد: از سال گذشته، تدوین 2 طرح جامع در حوزه ورزش و جوانان کردستان آغاز شده که براساس آن تمام نقاط استان از لحاظ ظرفیت ها امکان سنجی می شود تا دورنمای خوبی برای مدیران ورزش در سال های آینده باشد.
وی اعتبارات حوزه پژوهش وزارت ورزش و جوانان را بسیار ناچیز دانست و افزود: نگاه ها در این وزارتخانه هنوز پژوهشی نیست و ادارات کل هم از این قاعده مستثنی نیستند البته نیاز است بودجه یک درصدی پژوهش افزایش یافته و توجه بیشتری به این حوزه شود.
دبیران شورای پژوهش منطقه سه کشور شامل 6 استان کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، مرکزی و لرستان در این نشست هم اندیشی حضور دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.