به گزارش ایرنا، مردم روستای عصرآباد مدتی است که بخاطر دفع غیر اصولی زباله شهر مریوان به شهرداری این شهر معترض بودند به همین دلیل هم اکنون مشکل زباله های شهر به دغدغه اصلی مردم و مسئولان تبدیل شده است.
به همین منظور امروز شنبه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مریوان در دفتر استاندار کردستان برگزار شد و بهمن مراد نیا به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت از مردم روستای عصرآباد فرصتی 2 ماهه درخواست کرد.
نمایندگان مردم این روستا و معتمدان محلی شهرستان مریوان هم با درخواست فرصت 2 ماهه به دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر موافقت کردند و پس از آن مرادنیا ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان در اجرای تعهدات دستگاه های زیر نظر آنان اظهار داشت: نهادها و دستگاه های اجرایی ذیربط استان باید نسبت به چاره اندیشی رفع این معضل از جمله تعیین محل جدید یا تغییر محل دفع زباله و راه اندازی کارخانه بازیافت یا تفکیک پسماند اقدام کنند.
وی اضافه کرد: موارد مربوط به سایت عصرآباد که برای ساکنان این روستا مشکلاتی را ایجاد کرده نیز در این 2 ماه باید به صورت ضرب العجل رفع شود.
استاندار کردستان تیمی را با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری کردستان مامور پیگیری رفع معضلات زباله این شهرستان کرد و یادآور شد: اعتبارات لازم این اقدام و چاره اندیشی آن بدون فوت وقت از جانب دستگاه های اجرایی مرتبط تامین می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان مریوان و امام جمعه این شهر، نماینده مردم روستای عصر آباد، شهردار و اعضای شورای اسلامی مرویوان، مسئولان سمن های زیست محیطی مریوان و معتمدمان محلی آن حضور داشتند.
ماموستا مصطفی شیرزادی روز گذشته در خطبه های نمازجمعه شهرستان نیز خواستار کمک مردم روستای عصرآباد به مسئولان برای حل این معضل شده بود و گفته است: از محل اعتبارات دولتی از سوی فرماندار شهرستان مریوان برای ایجاد کارخانه بازیافت 40 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده و امید است که ثروتمندان و خیرین این شهر همت کرده و مسئولان را در ایجاد این کارخانه یاری کنند.
دوشنبه 29 مرداد سال جاری نیز جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان و مدیرکل امور شهری استانداری و برخی مسئولان شهرستانی برگزار شده بود.
پیشتر زباله های مریوان در سایت روستای عصرآباد تلنبار شده و به صورت غیر بهداشتی دفع می شد که این مساله منجر به بروز اعتراض به حق اهالی این روستا شد.
مکان دفن زباله های شهری مریوان در نزدیکی روستای عصرآباد قرار دارد و شهرداری بخاطر مخالفت اهالی این روستا و تبعات منفی دفن زباله در این مکان، حاضر نیست زباله ها را در آنجا جمع و دفن کند.
روستای عصرآباد مریوان در نزدیکی محل دفن زباله قرار دارد و اهالی این روستا موافق دفن زباله در این مکان نیستند ضمن اینکه بهار سال گذشته هم با ممانعت اهالی این روستا تنشی میان مردم و نیروهای شهرداری ایجاد شده بود.
استانداری پیشتر هفت میلیارد ریال اعتبار در زمان شهردار سابق به این مدیریت برای کنترل شیرابه و فنس کشی و دفع بهداشتی اختصاص داده ولی اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.
برخی عدم اجرای تعهدات بخش خصوصی مبنی بر احداث کارخانه علت اصلی معضل زباله مریوان می دانند.
شهرستان مرزی مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.