به گزاش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری روز سه شنبه در شورای فنی استان اظهار داشت: با توجه به تورم و افزایش نرخ مصالح ساختمانی در بازار و احتمال زیان پیمانکاران، تعدیل نرخ های پیمانکاری از سوی استان و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری می شود تا در صورت به نتیجه رسیدن، پرداخت شود.
وی افزود: حضور پیمانکاران قوی موجب اجرای بهتر طرح های عمرانی استان می شود بنابراین لازم است در شرایط فعلی نگاه به سیستم و بخش پیمانکاری تغییر کند تا آنان نیز دچار مشکل نشوند.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد، در اجرای پروژه های عمرانی باید با اهمال کاری های احتمالی و انجام نادرست پروژه ها مطابق قانون و از طریق مراجع ذیربط برخورد قاطع و بدون اغماض کرد.
وی یادآور شد: برخی ایرادات در اجرای پروژه های عمرانی ناشی از این است که ساختار و نظام درستی در دستگاه کارفرما برای این قبیل پروژه ها تعریف نشده است.
قادری با بیان اینکه عمر ساختمان ها در دنیا 80 سال و در ایران کمتر از 25 سال است، ادامه داد: در مواردی ساختمان های نوساز و مهندسی ساز بیشتر از ساختمان های قدیمی در زلزله و بلایای طبیعی آسیب می بینند که این مشکل هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد.
وی اضافه کرد: ساختمان ها و ابنیه جزو سرمایه های کشور و بیت المال هستند و نباید اجازه داد ساخت و سازهای با عمر کم و کیفیت مناسب، با هدف سود بیشتر، تخریب شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.