به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده اظهار داشت: امروز روز مقاومت و باز گرداندن عزت به جامعه اسلامی است کما اینکه ایران و حزب الله لبنان در این مسیر حرکت می کنند.
وی افزود: مقاومت نه تنها جهان اسلام، بلکه جامعه جهانی را به هم پیوند داده و معادلات و برنامه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد نفاق در میان مسلمانان بر هم زده است.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: دولت آمریکا که زمانی ادعای اقتدار و کدخدایی جهان را داشت اکنون منزوی شده حتی همپیمانانش هم با سیاست های او مخالف هستند که این به برکت مقاومت ملت ایران و اقتدار نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه در صورت ادامه این جریان، پیوند جوامع از جمله جامعه اسلامی محکم تر می شود، یادآور شد: اتحاد و یکدلی مسلمانان، جهان اسلام را از زیر سلطه استکبار خارج می کند تا چشم انداز روشنی در انتظار منطقه و جامعه اسلامی باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار اتحاد مسلمانان زیر پرچم اسلام شد و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اثرات مهمی بر وحدت جهان اسلام و دوری مسلمانان از اختلاف و تفرقه داشته است.
وی با بیان اینکه اگر قدرتمند نباشیم نمی توانیم مقاومت کنیم، افزود: امت اسلامی نمی تواند زیر سلطه دشمن باشد بلکه باید مقتدر بوده و توان اداره جهان را داشته باشد.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با اشاره به اینکه جمعیت مسلمانان از یک میلیارد نفر در چند سال گذشته به یک میلیارد و 800 میلیون نفر در سال 2017 رسیده است، اظهار داشت: در این مدت نرخ رشد مسلمانان 60 درصد بوده در حالیکه رشد جمعیت مسیحیان فقط 1،09 درصد است.
حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر افزود: این رشد جمعیت مسلمانان موجب نگرانی استکبار جهانی و کشورهای مخالف جامعه اسلامی شد به همین دلیل به فکر ایجاد توطئه و ضربه زدن به مسلمانان افتاده اند.
وی یادآور شد: دشمنان اسلام با ایجاد گروه های تروریستی همچون داعش و حمایت از این گروه، به دنبال عملی کردن توطئه شوم خود هستند که در نهایت با اتحاد جامعه اسلامی با شکست مواجه شدند.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: از آنجایی که دشمنان در این محور به موفقیت دست نیافتند مثلث شومی علیه ایران اسلامی از طریق فشار اقتصادی و ایجاد آشوب در کشور پایه ریزی کردند که در این مورد هم به نتیجه نخواهند رسید.
حجت الاسلام حیدری کبیر تقریب مذاهب در ایران را یک نعمت خواند و گفت: باید با تقویت تقریب فکری و عملی، زمینه وحدت هر چه بیشتر بین آحاد و اقشار و قومیت های مختلف کشور را فراهم کرد.
در ادامه این همایش، ماموستا محمدامین راستی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم ضمن بیان مشکلات و موانع سر راه ایجاد وحدت در جامعه اسلامی، بر ضرورت تقویت وحدت، اخوت و انسجام بیشتر در کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کردند.
در پایان بیانیه ای 9 ماده ای توسط امام جمعه دهگلان قرائت و روحانیان شرکت کننده خواهان دستیابی به مولفه های تقریبی مذاهب و تبدیل آن به فرصت ها و چشم اندازهای روشن در آینده شدند.
در این همایش، آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، ماموستا خدایی امام جمعه سنندج و جمع زیادی از روحانیان اهل سنت و تشیع حضور داشتند.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال 1369 با هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد تقریب بین دیدگاه‌های آنان تشکیل شد. 
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.