به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی فرشادان عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: ارزش قلم بالاست و نباید شکسته شود لذا به عنوان نماینده مردم در قوه مقننه در حد بضاعت خود از اهالی رسانه حمایت می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت راه های استان افزود: 90 میلیارد ریال برای راه های روستایی استان در نظر گرفته بودند که با رایزنی ها این میزان به 180 میلیارد ریال افزایش یافت البته به هیچ وجه نمی تواند مشکلات راه های روستایی کردستان را حل کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی پلیس راه 365 نفر و برابر آمار اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموز پزشکی 480 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در راه های کردستان سال گذشته جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به اینکه بهسازی، احداث و مرمت راه های روستایی از نیازهای کردستان است، یادآور شد: جاده های کردستان وضعیت مناسبی ندارد و آنچه تاکنون برای این بخش انجام شده، حق مردم این استان نبوده است.
فرشادان در خصوص پنجره واحد سرمایه گذاری و اینکه هدف آن تسهیلگری است، اضافه کرد: سرمایه گذاران برای گرفتن یک مجوز گاهی باید امضای 42 نفر و هفت ماه معطلی را تجربه می کردند.
وی با بیان اینکه قرار بود در پنجره واحد سرمایه گذاری مدیران کنار یک میز جمع شده و مشکل سرمایه گذاران را حل کنند، گفت: با اجرا شدن طرح های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی کمی شرایط برای سرمایه گذاری در کردستان بهتر شده است.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک ها در حوزه اشتغال و همچنین اخذ ضمانت نامه های بانکی بر سرمایه گذاران سخت می گیرند و یا در حوزه طرح های اشتغالزایی سلیقه ای عمل می کنند.
فرشادان یادآور شد: برخی مدیران اجرایی موجب فراری دادن سرمایه گذار می شوند و عرقی به توسعه استان نداشته و در حق آن جفا می کنند که باید منتظر برخورد قانونی باشند.
وی از طراحی و جمع آوری 18 امضای نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: وضعیت نامناسب جاده های روستایی، ناکارآمدی و ضعف حوزه حمل و نقل جاده ای و محدود کردن معاونت روستایی از جمله بندهای اعلام شده در طرح استیضاح است که به زودی تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود.
فرشادان در بخش دیگری با بیان اینکه موضوع تخصیص آب های سطحی کردستان باید بازبینی شود و اقداماتی نیز از سوی دولت در این زمینه آغاز شده است، یادآور شد: اکنون 11 درصد کشاورزی این استان به صورت آبی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: اگر میزان تخصیص آبی استان افزایش یابد 30 هزار میلیارد ریال تولید ثروت می کند و می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری را حل کند.
وی در رابطه با لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان و احتمال عدم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت ارزی می توان از ظرفیت مناطق آزاد برای صادرات کالا و درآمد زایی استفاده بیشتری کرد.
فرشادان گفت: مناطق آزاد می توانند پله ای برای توسعه صادرات باشند و به وضعیت اقتصادی رونق ببخشند چون در شرایط فعلی واردات کالا مقرون به صرفه نیست و باید از تولید داخلی با هدف صادرات بیشتر حمایت کنیم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.