به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عبدالملکی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: حمایت از نویسندگان و ناشران بومی به ارتقای شاخص های فرهنگی در استان منجر می شود.
وی افزود: علاوه بر افزایش منابع موجود در کتابخانه ها، این اقدام به ایجاد انگیزه در میان مولفان و ناشران برای تالیف و انتشار آثار بیشتر نیز کمک می کند.
عبدالملکی تاکید کرد: در 2 سال گذشته بیش از 15 هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری و به منابع کتابخانه ای اضافه شد تا در دسترس علاقمندان قرار گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه از برنامه های اولویت دار و مهم این نهاد راه اندازی کتابخانه در جاهایی است که به این مراکز فرهنگی دسترسی ندارند، یادآور شد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتابخانه از طریق ایجاد فضاهای فیزیکی بسیار مهم است.
وی خواستار حمایت مسئولان، خیرین و مردم از کتابخانه های عمومی شد و اضافه کرد: برای توسعه کتابخانه های عمومی و ارتقای شاخص دسترسی مردم در شهرها و روستاها به کتاب باید از کتابخانه های عمومی حمایت شود.
سرپرست فرمانداری سقز نیز در این جلسه با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه در چهار بخش این شهرستان از اولویت هاست، گفت: با راه اندازی کتابخانه در بخش ها، شاخص دسترسی به کتاب در این شهرستان ارتقا پیدا می کند.
کامل کریمیان افزود: اقدامات اساسی در شهرستان برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی در روستاهای بسطام، گلتپه و قهرآباد علیا انجام شده و راه اندازی کتابخانه نهادی در ایرانخواه نیز در دست پیگیری است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: ایجاد فضاهای فیزیکی، تلاش برای راه اندازی کتابخانه در محله ها و روستاهای فاقد کتابخانه نیز باید با جدیت دنبال شود.
سرپرست فرمانداری سقز بر لزوم حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در پرداخت نیم درصد درآمد خود به حساب نهاد کتابخانه های عمومی اهتمام لازم را داشته باشد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی سقز نیز در این جلسه خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این نهاد فرهنگی شد و افزود: این حمایت ها در نهایت به نفع توسعه فرهنگی شهرستان است.
سمیه ایزدیار گفت: 14 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان داریم و چهار هزار نفر نیز عضو فعال این مراکز فرهنگی هستند که تلاش می کنیم این تعداد افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان مناسبت نیست، اضافه کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان 2 هزار و 210 متر مربع است که جوابگوی جمیعت نیست.
شهرستان سقز دارای 14 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد پنج باب نهادی و 9 باب مشارکتی است و با راه اندازی چهار باب کتابخانه در دست اقدام، این تعداد به 18 باب می رسد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.