به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: همه پیامبران الهی بدون اینکه تفاوتی میان خود و دیگر اعضای جامعه ببینند به کار و پیشه ای مشغول بوده و آنها هم بیکار نمانده اند که این نشان دهنده اهمیت کار نزد خدا و اولیای الهی است.
وی با تاکید بر اینکه جوانان نباید از کار کردن دوری کنند، افزود: حضرت موسی (ع) کارگر بود، حضرت داود آهنگر(ع)، حضرت ادریس خیاط (ع) بود، حضرت نوح و حضرت ابراهیم هر 2 تجارت می کردند و حضرت محمد(ص) هم چوپان بود.
ماموستا خدایی تاکید کرد: همه پیامبران الهی از بیکاری و اینکه سربار دیگران باشند دوری می کردند بنابراین آنها الگوی خوبی برای ما هستند تا بپذیریم که کار عار نیست.
وی با اشاره به اینکه همه اهل عبادت و بزرگان دینی هم دین را محترم می شمردند و هم به کار و کاسبی خود می رسیدند، گفت: این نشان می دهد که مسلمانان می توانند بدون سرپیچی از اوامر الهی و با حفظ امانت و درستی به کسب روزی حلال بپردازند.
ماموستا کسب مال حلال را یکی از اموری دانست که در کنار اجرای فرایض دینی و پیروی از پیامبر(ص) می تواند انسان را نجات دهد.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد ایران اسلامی از شر فتنه های دشمنان نجات یابد و آنها در رسیدن به اهداف شوم خود مایوس و ناامید شوند.
ماموستا خدایی یادآور شد: از خداوند می خواهم برنامه ریزی دشمنان برای تجاوز به خاک بیت المقدس نقش بر آب شود و عزت و احترام نصیب مومنین گردد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.