به گزارش خبرنگار ایرنا، سیامک واحدی روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: کردستان در زمینه کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش سزارین و افزایش آمار زایمان طبیعی استان برتر کشور است.
وی افزود: با اقدامات انجام شده امسال تاکنون مرگ هیچ مادر بارداری بدلیل نبود و یا کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در استان ثبت نشده ضمن اینکه با مداخله بهنگام پزشکان 9 مادر باردار نیز از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: برنامه های زیادی برای ارتقای حوزه های مختلف سلامت استان و کاهش مرگ و میرهای ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات و غیره در دست اقدام داریم که برای رسیدن به آن نیازمند همکاری و حمایت رسانه ها هستیم.
وی با تاکید بر حمایت خبرنگاران از حوزه سلامت استان یادآور شد: مسئولان کشوری باید بدانند که ما در چه حوزه هایی به حمایت نیاز داریم و در این زمینه رسانه ها باید در بیان واقعیت ها با نیت اصلاح کوتاهی نکنند.
واحدی با اشاره به اینکه بیان واقعیت ها نباید با دید تخریبی باشد؛ تاکید کرد: انتقاد سازنده نه تنها دید مسئولان را نسبت به موانع موجود در حوزه خود باز خواهد کرد بلکه به رفع مشکلات و یا حداقل کاهش آنها کمک می کند.
وی گفت: خبرنگاران و رسانه ها باید در انعکاس اخبار دقت داشته باشند چرا که گاهی اخباری در رسانه ها پخش می شود که هیچ واقعیتی ندارد و ضربه جدی به برخی از حوزه ها می زند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از رسانه ها خواست مثل همیشه این نهاد را در اجرای برنامه های حوزه سلامت و خدمت رسانی یاری کنند.
در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد سپس با اهدای لوح از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان تجلیل شد.
هفدهم مرداد ماه سال 1377محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.