به گزارش خبرنگار ایرنا، اسعد فهیمی روز سه شنبه در تور رسانه ای خبرنگاران کردستان با بیان اینکه این میزان تسهیلات از ابتدای سال 96 تا تیر ماه 97 به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار داشت: 6 هزار و 800 میلیارد ریال این میزان تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی، 2 هزار و 38 میلیارد ریال به بخش بازرگانی و خدمات و 102 میلیارد ریال نیز به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.
وی افزود: در سال جاری نیز سعی می شود میزان پرداختی تسهیلات به 11 هزار میلیارد ریال برسد که این میزان منابع از محل وصولی تسهیلات، رشد بخشی از سپرده های مردمی و قراردادهای دستگاه های مختلف و استقراض های بانکی تامین می شود.
فهیمی تاکید کرد: متوسط پرداخت تسهیلات بانک های استان نسبت به منابع و سپرده های آنها حدود 80 درصد بود که این شاخص در بانک کشاورزی 170 درصد است.
وی به سهم هشت تا 9 درصدی بخش کشاورزی در جی دی پی کشور اشاره کرد و گفت: این سهم در کردستان بین 25 تا 27درصد است که نشانه اهمیت بخش کشاورزی در این استان است.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: علاوه بر این سهم اشتغال کشاورزی در کشور حدود 19 درصد است اما این سهم نیز در کردستان حدود 27 تا 30 درصد برآورد می شود.
وی گفت: با این اوصاف می توان با حمایت از این بخش در استان کردستان به توسعه پایدار دست یافت که بانک کشاورزی در این راستا 80 درصد از منابع و تسهیلات خود را به بهره برداران تخصیص می دهد.

** حمایت از تولید مهمترین هدف بانک کشاورزی است
وی با بیان اینکه این بانک حمایت از تولید را در برنامه های کاری خود قرار داده است اظهار داشت: در این راستا علاوه با استفاده از بند «دال و واو» (بخشودگی و امهال جرایم تسهیلات) 318 میلیارد ریال سود و سررسید هشت هزار و 128 نفر را با استفاده از منابع دولتی بخشیده است.
وی افزود: در کنار آن 6 درصد دیگر از این جرایم به میزان 62 میلیارد ریال از منابع خود بانک تامین شده است.
فهیمی گفت: انتظار می رود مردم برای موفقیت حمایت از تولید سپره های خود را در نزد بانک سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم در تامین اعتبار مورد بهتر وسریعتر عمل کنیم.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان پرداخت 68 میلیارد ریال تسهیلات اشتعال فراگیر به 69 طرح را از دیگر حمایت های این بانک برای بخش تولید اعلام کرد و یادآور شد: امسال همزمان با تخصیص بخش جدید اعتبارات سعی می شود پرونده های بیشتری را پرداخت کنیم.
وی تاکید کرد: در طرح اشتعال پایدار روستایی که فرصت خوبی از سوی دولت برای ایجاد اشتغال فراهم شده نیز این بانک توانسته سهم 615 میلیارد ریالی خود را جذب کرده است.

** 9 هزار میلیارد ریال هزینه گندم در کردستان به ثبت رسیده است
فهیمی از ثبت 9 هزار میلیارد ریال گندم خریداری شده در سامانه بانک کشاورزی خبر داد و افزود: 2 هزار و 100 میلیارد ریال از این میزان به حساب کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز طبق تعهدات دولت در برنامه پرداخت قرار دارد.
به گزارش ایرنا خبرنگاران کردستان به مناسبت روز خبرنگار از طرح های تولیدی بفرین (شرکت تولید لبنیات) شرکت تعاونی 452 مائه دهگلان و شرکت تعاون دام دشت گل کردستان بازدید کردند.
بانک کشاورزی کردستان هم اکنون دراری 42 شعبه و 2 باجه است که این تعداد شامل 16 شعبه اصلی، 13 شعبه شهری و 13 شعبه روستایی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.