به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با بیان اینکه دشمنان اصلی مسلمانان، اسراییل و آمریکا هستند، اظهار داشت: می توان با وحدت کلمه، توطئه های شوم دشمنان را خنثی کرد.
وی رژیم صهیونیستی را غاصب سرزمین های اسلامی خواند و افزود: امیدواریم بتوانیم با نیروی ایمان، قدس شریف و فلسطینیان را از چنگال خونخوار رژیم کودک کش آزاد کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به نزدیک شدن ایام حج و حضور زائرین در سرزمین وحی اشاره کرد و یادآور شد: انتظار است هموطنانی که عازم حج هستند ضمن خلوص نیت، نمایندگان خوبی برای ایران اسلامی در سرزمین وحی باشند.
ماموستا خدایی در بخش پایانی خطبه ها به صفات و ویژگی های اهل ایمان پرداخت و تاکید کرد: خشوع در نماز، پرهیز از لهو و لعب، پرداخت زکات و اجتناب از تجاوز به ناموس دیگران، چهار صفت ایماندار واقعی است.
وی گفت: در صورتی که اهل ایمان به این صفات مزین باشند، بدون شک رضایت خداوند و پیامبر(ص) و رستگاری دنیا و آخرت را بدست آورده اند.
خطیب جمعه سنندج با اشاره به اینکه طبق دستور خداوند ادای زکات واحب است، اضافه کرد: کمک به فقرا و نیازمندان و پاک شدن مال از حرام، فلسفه پرداخت زکات است.
وی اظهار داشت: اکنون که فصل برداشت محصولات کشاورزی است، ضروری است کشاورزان توانمند نسبت به پرداخت زکات به فقرا اقدام کرده و رضایت پروردگار را جلب کنند.
به گزارش ایرنا، مسجد جامع سنندج که به مسجد دارالاحسان نیز شناخته می شود، یکی از بناهای مذهبی مهم دوره قاجاریه در این شهر است که بر اساس کتیبه‌ های موجود در سال 1227 هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده است.
این مسجد که در ضلع شمالی خیابان امام سنندج و در بافت قدیم شهر قرار دارد، از لحاظ زیبایی و استحکام، کاشی کاری و خطوطی که بر سنگ های مرمر آن مشاهده می شود بسیار جالب و قابل توجه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.