صباح قریشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا، امسال تمام واحدهای مسکونی دارای مشکل شهری و روستایی این خانواده ها نیز مناسب سازی می شود.
وی با اشاره به سهمیه سال گذشته خانواده های دارای دو عضو معلول زیر پوشش این نهاد در زمینه مسکن افزود: 126 واحد شهری و 33 واحد مسکن روستایی سهم سال گذشته استان بود که 40 مورد از واحدهای روستایی و 13 واحد شهری احداث و واگذار شد.
مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه 96 واحد باقی مانده نیز در سال جاری به اتمام رسیده و واگذار می شود، تاکید کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی به هر خانوار روستایی 180 میلیون ریال و به هر خانوار شهری 250 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض می شود.
قریشی همچنین در خصوص واحدهای واگذار شده به مددجویان عادی و دارای یک معلول یادآور شد: سال گذشته 103 واحد مسکن با پرداخت هفت میلیارد ریال به صورت بلاعوض به مددجویان عادی این نهاد واگذار شد.
وی اضافه کرد: کمک هزینه بلاعوض تامین مسکن برای تمام مددجویان عادی و خانوارهای تک معلول تحت حمایت این نهاد با توجه به فرم امتیازبندی تا سقف 80 میلیون ریال پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته همچنین 950 مددجوی زیر پوشش این نهاد از معافیت های قانونی پرداخت هزینه های خرید انشعابات آب، برق، گاز و هزینه های صدور پروانه ساختمانی بهره مند شدند.
110 هزار و 434 نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفر استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که این آمار معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.