به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عبدالله فاتحی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: دشمن با طراحی یک برنامه، بازی و بهره گیری از فضای مجازی تلاش می کند اخلاق هایی را ترویج دهد که با فرهنگ ما همخوانی ندارد.
وی افزود: آنها از طریق همین فضای مجازی و تبلیغات جذاب با انگیزه بهتر درس خواندن یک دانشجو را به سمت مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی می کشانند تا آینده اش را تباه و نابود کنند.
سرهنگ فاتحی یادآور شد: در گذشته یک کامپیوتر بود که در مقابل دیدگان همه خانواده مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز فضای مجازی به اتاق خواب نوجوانان و جوانان ما راه یافته و تهدید جدی برای ما محسوب می شود.
وی تنها راه برای مواظبت از جوانان در مقابل تهدید را تقویت جنبه های دینی و آشنا کردن آنان با اصول دین دانست و گفت: دین اسلام سختگیر نیست بلکه با نصیحت و آموزش نوجوانان و جوانان را به راه درست هدایت می کند.
سرهنگ فاتحی در بخش دیگری از سخنان خود به تصادف هفته قبل تانکر حامل سوخت با اتوبوس در شهر سنندج اشاره کرد و افزود: مسئولان در ساعات اولیه حادثه در محل حاضر شدند و این دغدغه و نگرانی آنها را نسبت به مسایل اجتماعی نشان می دهد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: امدادگران و آتش نشانان هم برای نجات آسیب دیدگان به میان آتش زدند که اقدامی قابل تحسین است.
وی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده فضای مجازی و ارائه اطلاعات نادرست از برخی رویدادها و حوادث یادآور شد: رسالت اهل قلم و رسانه ها در این شرایط مهم است و آنها باید در این رابطه شفاف سازی کنند.
سرهنگ فاتحی با بیان اینکه چرا باید کسی که عزیز خود را از دست داده است تحریک شود، افزود: مردم سنندج خادم و خائن را به خوبی تشخیص می دهند.
وی با اشاره به اینکه تصادف سنندج در منطقه برون شهری نبود، اظهار داشت: طبق قانون وسایل نقلیه حامل مواد خطرناک شب هنگام حق تردد در جاده های غیر شهری را ندارند.
سرهنگ فاتحی با باین اینکه این وسایل نقلیه اگر به سامانه های کنترل هوشمند مجهز شوند می توانند از جاده ها عبور کنند، گفت: تصاویری از تانکرهای حامل سوخت منتشر می شود که در طول شب در حال تردد هستند اما به این توجه نمی شود که این خودرو ممکن است خالی باشد یا به سامانه هوشمند مجهز است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.