حجت الاسلام محمد گلستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در یازدهمین دوره فعالیت کاروان زیر سایه خورشید حدود 150 کاروان با اجرای برنامه های مختلف در شهرهای کشور حاضر می شوند.
وی با بیان اینکه برای برخی استان ها که جمعیت بیشتری دارند چند کاروان اعزام می شود، افزود: علاوه بر استان ها و شهرهای کشور، حدود 30 کاروان نیز به کشورهای مختلف جهان از جمله هند و آفریقای جنوبی اعزام شده اند.
روحانی کاروان اعزامی زیر سایه خورشید به کردستان یادآور شد: اعضای کاروان های خادمان حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و متشکل از مدیر کاروان، قاری قرآن، مداح، پرچم دار و یک روحانی و مبلغ دینی است و حامل پرچم مقدس بارگاه منور و ملکوتی امام رضا (ع) هستند.
حجت الاسلام گلستانی هدف از اجرای این برنامه را توسعه مفاهیم زیارت، حرم و خدمت اعلام کرد و گفت: ترویج معارف رضوی، مزین کردن فضای عمومی جامعه به عطر رضوی و ترویج فرهنگ، سنت و سیره امام رضا (ع) در جامعه از دیگر اهداف برنامه های این کاروان است.
خادم حرم رضوی تاکید کرد: حضور در مکان های مختلف شهرها از جمله بیمارستان ها، ندامتگاه ها، مراکز توانبخشی بهزیستی، اجتماع های مردمی و منزل خانواده های شهدا در برنامه استانی کاروان زیر سایه خورشید برنامه ریزی شده است.
وی افزود: این کاروان از روز یکشنبه وارد کردستان شده و در شهرهای قروه، بیجار، سریش آباد و سنندج حضور یافته و در اجتماع بانوان، مرکز توانبخشی بهزیستی، منزل خانواده معظم شهدا و مساجد این شهرها مستقر شده امروز نیز کردستان را ترک می کند.
یازدهمین دوره فعالیت کاروان زیر سایه خورشید از 24 تیر ماه جاری مصادف با اول ذی القعده همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت آغاز و تا سوم مرداد ماه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.