به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بیگ محمدپور عصر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دیگر دستگاه ها در روند اجرای طرح های عمرانی و خدماتی تاثیر می گذارد.
وی با بیان اینکه شهرداری بیجار فاقد منابع درامدی پایدار است، افزود: از ابتدای سال تاکنون فقط سه مورد مجوز ساخت و ساز در شهر صادر شده که نشان از رکود شدید بخش مسکن دارد.
بیگ محمدپور با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق و مزایای کارگران تاکید کرد: با توجه به وضعیت بازار، افزایش چند برابری قیمت کالاها، کاهش نرخ ساخت و ساز در بیجار، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم مشوق های لازم جهت رونق بازار مسکن، موجب کاهش سطح درآمد شهرداری و افزایش هزینه ها شده است.
وی از 600 واحد مسکن خالی در شهر بیجار خبر داد و یادآور شد: با توجه به مساحت شهری و زمین های قابل واگذاری، مسکن سازی در بیجار اشباع شده و تعداد متقاضیان ساخت و ساز کاهش چشمگیری یافته است.
شهردار شهر بیجار با بیان اینکه فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری نیز در وضعیت سود آوری نیست، اضافه کرد: برای تعمیرات و بهینه سازی این کارخانه 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تامین آن از توان شهرداری خارج است.
وی برای راه اندازی این کارخانه از مشارکت بخش خصوصی استقبال می کنیم، اظهار داشت: کارخانه آسفالت زمانی به سود آوری نزدیک خواهد شد که میزان تولید آسفالت آن به بیش از 20 هزار تن در ماه افزایش یابد.
بیگ محمدپور به تعدادی از پروژه های در حال تکمیل شهرداری اشاره کرد و افزود: برغم وضعیت اقتصادی نامناسب اما فعالیت های عمرانی و آبادانی در شهر ادامه دارد و برخی پروژه های نیمه کاره امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
شهردار بیجار از اتمام پروژه مبلمان شهری بلوار پیاده رو امام خمینی (ره) ظرف مدت 15 روز آینده خبر داد و با اشاره به جذب 40 نفر در مجموعه فضای سبز شهرداری یادآور شد: اعتبار لازم جهت تامین حقوق این نیروها یک میلیارد ریال در ماه است.
وی یکی از راه های کاهش هزینه های شهرداری را ورود شرکت های خصوصی خدماتی دانست و گفت: حجمی شدن نیروها و برون سپاری برخی از خدمات به شرکت های خصوصی بررسی شده ولی حدود چهار ماه است به علت عدم توافق اعضای شورای اسلامی شهر، بلاتکلیف مانده است.
شهر بیجار که در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است از سال 1313 از جمله 13 شهر اول کشور بوده که دارای شهردار شده است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.