دکتر چیا صالحی بابامیری شهردار سقز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اقدامات، فعالیت ها و وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری را در سالجاری و همچنین برنامه های مدیریت شهری در این زمینه را تشریح کرد.

اولویت اول تکمیل نمودن و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و تعهدات سنوات قبل

شهردار سقز ادامه و تکمیل نمودن پروژه های نیمه تمام شهرداری را یکی از اولویت های کاری در سالجاری برشمرد و گفت: محوطه سازی و احداث دیوار حایل اطراف ترمینال و بهره برداری از پایانه مسافربری به عنوان ویترین شهری، تکمیل و بهره برداری از سالن چند منظوره ستاد بحران شهرداری سقز هم اکنون دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصد بوده، ادامه بلوار ۴۵ متری بهارستان که در حال انجام است و همچنین تلاش برای انجام تعهدات قبلی بویژه در بحث بهسازی معابر از جمله اولویت اقدامات و فعالیت های حوزه عمرانی در سال ۹۷ است.

پیگیری های مجدانه جهت حل مشکل بدهی های کلان و تعهدات دوره های قبلی شهرداری

دکتر چیا صالحی بابامیری با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف و حل مشکل تعهدات و بدهی های کلان دوره های قبلی شهرداری از جمله: بیمه تامین اجتماعی کارکنان شهرداری، بدهی به بانک شهر، بدهکاری به پیمان کاران، کارپردازی و... اذعان داشت: مجموعه پیگیری هایی با همکاری و همراهی مناسب نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر با مسئولان استانی و کشوری انجام شده که حل مورد اول نتیجه بخش بود و در مورد بدهی به بانک شهر، با توجه به وعده مساعد مسئولان ارشد بانک شهر امید است، به نتیجه نهایی برسد چرا که حل این مشکل و این بار سنگین از دوش شهرداری برداشته شود و بتوان خدمات بهینه و مناسب تری به شهروندان گرامی ارایه نمود. همچنین بخشی از بدهی پیمانکاران در این مدت پرداخت شده است.

آغاز عملیات اجرایی احداث، ساماندهی و بهسازی بیش از 13 معبر در سطح شهر

شهردار سقز بهسازی و باززنده سازی فضاهای شهری و همچنین القای حس سرزندگی و شادابی شهروندان را یکی از اهداف مدیریت شهری دانست و گفت: جهت برقراری عدالت فضایی در تمامی محلات و مناطق سطح شهر تقسیم کار شده که در سالجاری همزمان با آسفالت در سطح شهر، عملیات اجرایی بهسازی و احداث بیش از 13خیابان شامل: خاکبرداری، تسطیح، جدول گذاری، بلوک فرش و ... در راستای توسعه متوازن شهری، تسهیل در تردد و خدمت رسانی بهینه به شهروندان توسط شهرداری سقز شروع و در حال انجام است.
بابامیری بیان داشت: عملیات عمرانی خاکبرداری، تسطیح، جدول گذاری و احداث خیابان های؛ 16متری، 18 متری و 20 متری تازه آباد(خیابان اصلی)، معبر 10 متری شبستان2، زنبق 5 و 6 واقع در محله قوخ، بلوار 24 متری گولان در شهرک گولان، احداث بلوار 70 متری جهت اتصال خیابان دکتر خالدی به خیابان شهرک در تقاطع مولانا شروع و در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: بلوار تعاون واقع در محله سیلو، خیابان 20 متری شهید دامغانی واقع در محله سنگبران، خیابان ۲۰ متری شهید چمران واقع در محله حاجی آباد، خیابان ادب شرقی واقع در محله استاد شیرازی، بلوار مادر، خیابان ریبوار شرقی واقع در محله بهارستان پایین، خیابان اندیشه در شهرک شهرداری و... از دیگر اقدامات شهرداری سقز در این بخش است.

بیش از 5800 تن آسفالت صرف بهسازی معابر سطح شهر شد

این مقام مسئول با اشاره به شروع عملیات گسترده عمرانی در سطح شهر جهت برقراری عدالت محله ای،گفت: در راستای انجام فعالیت‌های عمرانی و همچنین با هدف بهسازی معابر و محلات، بهبود وضعیت تردد وسایل نقلیه و سهولت در رفت وآمد شهروندان، تا این لحظه با صرف بیش از 5800 تن آسفالت، معابر اصلی و فرعی سطح شهر با 4 اکیپ کاری لکه گیری، ترمیم و آسفالت شده و این روند با جدیت پیگیری و ادامه خواهدیافت.

دکتر چیا صالحی بابامیری در تشریح این خبر افزود: تسطیح، رگلاژ، لکه گیری، ترمیم و آسفالت محلات و کوچه های سطح شهر با اولویت معابر اصلی انجام شده و همچنین عملیات اجرایی آسفالت خیابان های انتهای بهارستان پایین به طرف تازه آباد و 20 متری بفران از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص آسفالت مشارکتی کوچه های خاکی اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد آب بستر رودخانه، امکان برداشت مخلوط شن و ماسه فعلاَ امکانپذیرنبوده، لذا در مرداده ماه امسال آسفالت مشارکتی شروع خواهد شد

راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 137 جهت دریافت و پاسخگویی به درخواست های شهروندان

شهردار سقز برگزاری مراسم بزرگداشت روز زمین پاک با هدف کاهش تولید زباله(پویش نه به کیسه های زباله)، جمع آوری نخاله های اطراف حاشیه رودخانه سقز با همکاری انجمن ها و سمن های فعال زیست محیطی در راستای تقویت و نهادینه نمودن فرهنگ حفظ محیط زیست، راه اندازی سینما رو باز در پارک های مولوی کرد و گولان و همچنین انتقال تلویزیون شهری به پارک مولوی کرد جهت تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال و افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان، رونمایی از طرح برتر طراحی رستوران و کافی شاپ بر روی پل عابر پیاده، تجهیز، استانداردسازی و راه اندازی شهربازی های پارک های لاله و مولوی کرد با توجه به شروع فصل گرما جهت استفاده شهروندان، راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 137 جهت دریافت و پاسخگویی به درخواست های شهروندان، تلاش در راستای فرهنگی سازی و جمع آوری متکدیان سطح شهر با همکاری نهادهای مرتبط و بهره گیری از مشارکت های مردمی و...را از جمله اقدامات و فعالیت های فرهنگی شهرداری در سه ماهه اول امسال برشمرد

ایمن سازی ترانشه پارک کوثر

دکتر بابامیری ایمن سازی ترانشه پارک کوثر، کاشت 8 هزار اصله نهال، نصب المان های چوبی در سطح معابر و فضاهای سبز شهری، تبدیل به احسن نمودن سیستم روشنایی پل قوخ، ادامه طرح آموزش چهره به چهره خانوارها جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله، سم پاشی درختان سطح معابر و پارک های شهر در راستای مبارزه با آفات، گسترش و تقویت چتر دفاعی فضای سبز در برابر آفات مهاجم و جلوگیری از مزاحمت های ناشی از حشرات برای همشهریان، بازسازی آبنمای پارک مولوی و ایجاد و زیبا سازی آبخوری های این پارک و... از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری برشمرد

اصلاح هندسی جهت ایمن سازی و تسهیل در تردد

اجرای اصلاح هندسی انتهای بلوار کردستان روبروی فاز 1 شهرک فرهنگیان، نصب علایم راهنمایی و جداکننده های پلاستیکی در نقاط پرخطر در راستای مصوبات شورای ترافیک شهرستان و خط کشی طولی معابر اصلی و محل عبور عابر پیاده و...جهت ایمن سازی، جلوگیری از تصادفات احتمالی و خسارات ناشی از آن و تسهیل در تردد از دیگر فعالیت های شهرداری در حوزه ترافیک بوده است.

برنامه های کاری در دست اقدام شهرداری

شهردار سقز اجرای طرح تفضیلی آزادسازی معابر 45 متری، تلگراف و... ، تحویل اراضی با کاربری فضای سبز از اداره راه و شهرسازی، مطالعات ساماندهی حاشیه رودخانه سقز، توسعه آرامستان آیچی، بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری، ادامه کانال هدایت آبهای سطحی خیابان شریعتی از مقابل واحد تنظیف تا رودخانه، آسفالت ورودی بوکان و... را از دیگر برنامه های کاری در دست اقدام شهرداری سقز در حوزه عمران و آبادانی شهری در سال ۹۷ برشمرد.

دکتر بابامیری در پایان از همکاری و تعامل مناسب نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین صبوری و همکاری شهروندان گرامی با مجموعه شهرداری تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری نمود، بتوان با همکاری و مساعدت هر چه بیشتر تمامی نهادها و سازمان ها، خدمات ارزنده و در خور شان به مردم فهیم و فرهنگ دوست شهر سقز ارایه نمود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 963096
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.