به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در سنندج با بیان اینکه این دوره از مسابقات در 2 مرحله برگزار می شود، اظهار داشت: مرحله اول امروز و در چهار رشته تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل سنت، تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل تشیع،حفظ و معارف موضوعی و حفظ و معارف احادیث برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی با بیان اینکه امروز شرکت کنندگان رشته های معارف با هم به رقابت پرداختند، افزود: در این مرحله 70 نفر در رشته معارف اهل سنت، 36 نفر در رشته معارف اهل تشیع، هفت نفر در رشته حفظ موضوعی قرآن و هفت نفر نیز در رشته حفظ احادیث با هم رقابت کردند.
وی اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده 52 نفراز شهرستان سنندج، 31 نفر سقز، 18 نفر بیجار، 11 نفر قروه، پنج نفر بانه و سه نفر نیز از شهرستان مریوان و برگزیده مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: منابع اهل سنت این مسابقات سوره نحل و حجر از کتاب صفوة التفاسیر و منابع اهل تشیع سوره نحل و حجر تفسیر نمونه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مرحله دوم این مسابقات پنجم مرداد ماه در استان برگزار خواهد شد، افزود: این مرحله نیز با حضور 160 نفر از خواهران و برادران و در رشته های اذان، دعاخوانی، قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء برگزار می شود.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در مجموع 159 نفر از شرکت کنندگان مرحله استانی را خواهران و 121 نفر را برادران تشکیل داده اند، گفت: نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات که شهریور ماه امسال در استان مرکزی برگزار می شود راه می یابند.
مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های معارف روز پنجشنبه در امامزاده پیرمحمد سنندج و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان برگزار شد.
یک هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.