به گزارش خبرنگار ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: گندمکارانی که در سامانه ثبت کرده اند، گندم آنان تحویل گرفته می شود؛ ضمن اینکه کسانی هم که ثبت نام نکرده اند در موقع تحویل گندم، اطلاعاتشان ثبت می شود.
وی با بیان اینکه از سه روز پیش پرداخت پول گندم به کشاورزان آغاز شده است، افزود: بعد از 48 ساعت از زمان ثبت در سامانه، 50 درصد پول گندم به حساب گندمکاران واریز می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، میزان خرید گندم از کشاورزان استان را 900 هزار تُن پیش بینی کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود تولید گندم در کردستان به بیش از یک میلیون تُن برسد.
جعفری قیمت خرید هر کیلو گندم را 13 هزار و 520 ریال را اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت خرید گندم از کشاورزان تاکنون بیش از 13 هزار و 200 ریال بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به بافت روستایی خاص استان کردستان، باید 90 درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بخش کشاورزی تخصیص یابد.
جعفری تاکید کرد: تاکنون سازمان جهاد کشاورزی، 2 هزار و 253 طرح به مبلغ 2 هزار و 620 میلیارد ریال به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است.
وی سهم جهاد کشاورزی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان را یک هزار و 170 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون 310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی در سامانه کارا ثبت شده است.
جعفری به اشاره به اینکه با احتساب طرح هایی که در سامانه کارا ثبت نشده، میزان پرداختی ها به 400 میلیارد ریال رسیده است، یادآور شد: امیدواریم سهم 45 درصدی طرح های کشاورزی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: تاکنون 343 میلیارد ریال طرح اشتغالزایی در استان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت شده است.
جعفری افزود: بانک کشاورزی با 176 طرح به ارزش 190 میلیارد ریال رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در استان به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: بانک توسعه تعاون با 50 طرح به مبلغ 27 میلیارد و 600 میلیون ریال، پست بانک با 61 طرح به مبلغ 65 میلیارد و 770 میلیون ریال و صندوق کار آفرینی امید با 108طرح به مبلغ 28 میلیارد و 125 میلیون تومان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی تاکید کرد: با بررسی هایی که اخیرا انجام شده در حال حاضر یک هزار و 478 طرح در بخش کشاورزی به منظور دریافت تسهیلات به چهار بانک عمل معرفی شده و اکنون در کارتابل آنها موجود است.
جعفری میزان اعتبارات پرداخت شده از محل اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی به سرمایه گذاران را 53 درصد اعلام کرد و افزود: به لحاظ میزان پرداختی های ما نسبت به دیگر استان ها وضعیت مطلوبتری داریم اما بر اساس انتظارات ایجاد شده هنوز به هدف مورد نظر نرسیده ایم.
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد به روستاییان از اواخر سال گذشته از طریق ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.