علی اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 600 دستگاه کمباین در بیجار در حال برداشت گندم از مزارع بوده و در این مدت 18 هزار و 850 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مرکز خرید تحویل داده شده است.
وی یادآور شد: امسال 19 مرکز خرید گندم در سطح شهرستان برای خرید و دریافت این محصول تجهیز شده است.
ورمقانی با اشاره به آمادگی کامل مراکز خرید شهرستان بیجار برای دریافت گندم کشاورزان اظهار داشت: نرخ جدید خرید تضمینی گندم توسط دولت برای هر کیلوگرم گندم بدون افت 13 هزار و 520 ریال است.
فرماندار بیجار گفت: امسال پیش بینی می شود که در مجموع 200 تا 250 هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.
وی با اشاره به پرداخت مطالبه گندمکان در 2 مرحله پس از تحویل محصول افزود: بعد از مدت 48 ساعت پس از تحویل گندم و ثبت آن در سامانه، 50 درصد هزنیه گندم به حساب کشاورزان واریز می شود و 50 درصد باقی مانده نیز در کمتر از 45 روز بعد پرداخت خواهد شد.
ورمقانی به کشاورزان توصیه کرد: مراقب فریب افراد سود جو و دلالان گندم را در مورد پرداخت نقدی یا بیشتر از نرخ دولتی باشند زیرا دولت در حال حاضر گندم را به بیشترین قیمت و به ازای هر کیلو 13 هزار و 520 ریال از کشاورزان خریداری می کند.
در سال زراعی جاری، بیش از 250 هزار تن گندم در شهرستان بیجار تولید می شود که سیلوی های جهاد کشاورزی با ظرفیت50 هزار تن، کارخانه آرد بیجار با ظرفیت60 هزار تن و سایر مراکز مسقف شهرستان با ظرفیت 40 هزار تن وظیفه جذب و انبار موقت گندم را برعهده دارند.
بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و 89 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.
7350/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.