حجت الله نریمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این اردو دانش آموزان استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و کردستان به مدت پنج روز حضور دارند و از برنامه های تابستانی آموزش و پرورش بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه این اردو مخصوص دانش آموزان دوره دوم متوسطه است، افزود: امسال در راستای برگزاری اردوی ملی مناطق مرزی، سنندج میزبان 300 نفر از دانش آموزان پسر این استان ها خواهد بود و محل اردوی دانش آموزان دختر مناطق مرزی کشور نیز تهران است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان هدف از برگزای این اردو را تقویت هویت، وحدت و همگرایی ملی، حس مسئولیت پذیری، تقویت روحیه مبارزه با هجمه های فرهنگی، ارتقای سطح مهارت های زندگی و آشنایی با مفهوم بصیرت دینی و سیاسی و غنی ساتزی اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد.
نریمانی یادآور شد: تشکیل کارگاه های مهارت آموزی و هم اندیشی، اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی استان و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش اموزان این مناطق محور فعالیت های این اردو خواهد بود.
وی سنندج گردی را از دیگر برنامه های این اردوی پنج روزه اعلام کرد و اظهار داشت: هر کدام این دانش آموزان سفیرانی برای معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم استان به سایر نقاط کشور هستند بنابریان باید در راستای هرچه بهتر برگزار کردن آن تلاش شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: علاوه بر این اردو، بنیاد علوی نیز اردوهایی ویژه دانش ‌آموزان ایتام، بدسرپرست و بی‌سرپرست و محروم دارد که سهمیه امسال کردستان در این اردوها 350 نفر است.
اردوی ملی دانش آموزان مقطع متوسطه مناطق مرزی کشور از 13 تا 17 مرداد ماه امسال با حضور دانش آموزان هشت استان مرزی کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود.
در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی تحصیل کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.