معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: وجود انشعابات غیرمجاز در سه شهر سنندج، بانه و مریوان، به تنهایی موجب هدررفت آب به میزان ۴ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب در سال می شود.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی هدر رفت آب است، اظهار کرد: از پیامدهای ناشی از نصب انشعابات غیرمجاز، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب، افزایش حوادث شبکه به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیر استاندارد و افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم است.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در سه شهر استان از وجود پنج هزار انشعاب غیرمجاز در شهر سنندج خبر داد و گفت: این مسئله موجب هدررفت آب به میزان سالیانه بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب آب می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین وجود ۴ هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در شهر مریوان و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در بانه، منجر به هدررفت آب به میزان ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب آب در مریوان و ۱۸۰ هزار مترمکعب آب در بانه در طول سال می شود که این مسائل موجب می شوند چرخه اقتصادی شرکت‌های آب و فاضلاب زیان ده باشند.

فرهاد با بیان اینکه ۶۹۰ هکتار از مساحت شهر سنندج معادل ۱۶.۳ درصد مساحت کل شهر،حاشیه‌نشین و استفاده کننده از انشعاب غیرمجاز هستند، تصریح کرد: این آمار در مریوان ۵۸۵ هکتار معادل ۷۲ درصد و در شهر بانه ۴۳۳ هکتار معادل ۴۹ درصد مساحت کل شهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.