به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی ما برای تکمیل پروژه های کریدور شمال جنوب و راه آهن همدان - سنندج دو ساله است اما قطعا تحریم ها تاثیر خود را بر روی این زمان بندی می گذارد.
وی افزود: کریدور شمال - جنوب با توجه به اینکه قسمت اعظم آن در جغرافیای استان کردستان واقع شده برای ما بسیار مهم و حیاتی است و باید با تمام توان تلاش کنیم که در زمان مقرر به نتیجه برسد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای اجرای این پروژه برای اکثر مسیرها با پیمانکار قرارداد منعقد شده و تخصیص اعتبار نیز متناسب و به مقتضای اعتبارات سال تامین خواهد شد.
وی همچنین به پروژه راه آهن سنندج - همدان اشاره کرد و یادآور شد: در راستای اجرای این پروژه در تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی هستیم تا این کار از طریق فایناس و مشارکت خارجی به سرانجام برسد.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین براساس دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شده که ایستگاه صلوات آباد به داخل شهر سنندج منتقل شود که این کار در مرحله طراحی است.
علوی با بیان اینکه برنامه زمان بندی برای اجرای این پروژه ها 2 سال است، گفت: امیدواریم برنامه زمان بندی به گونه ای باشد که در زمان مشخص شده این دو پروژه تکمیل و به بهره برداری برسند.
وی افزود: این پروژه ها بدلیل داشتن معارض ملکی و همچنین صعب العبور بودن منطقه و مسیرهای منتهی هزینه های بیشتری دارد که امید می رود در سریعترین زمان ممکن بتوانیم آنها را به نتیجه مطلوب برسیم.
استان کردستان طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
/9102/7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.