به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگلری روز چهارشنبه در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: در دولت نهم 2 منطقه ویژه برای کردستان در بانه و مریوان تصویب شد ولی عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه تا سال 91 آغاز نشد.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تسریع در تکمیل زیر ساخت های این منطقه افزود: مقرر شده بود کارهای مربوطه در مدت زمان کوتاهی انجام و نهایی شود.
بیگلری با بیان اینکه عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه سه سال قبل شروع شد، تاکید کرد: مسئولان استانی سال گذشته در مصاحبه های خود اعلام کردند تا پایان سال (96) این منطقه آماده بهره برداری می شود اما هنوز کارهای زیادی مانده و انجام نشده است.
وی یادآور شد: با امکانات و تجهیزات موجود، این منطقه تا یکسال آینده هم به بهره برداری نمی رسد لذا درخواست داریم با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری مردم، عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود.
نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه خرید زمین از مردم منطقه که پنج میلیارد ریال است نیز هنوز پرداخت نشده و برای حل این مشکل کمیته هایی در استان تشکیل شد اما به نتیجه نرسید.
بیگلری با بیان اینکه با این روند کار، منطقه ویژه اقتصادی بانه تا 2 سال آینده به بهره برداری نمی رسد، اضافه کرد: برای تسریع در روند اجرای منطقه ویژه باید متولیان امر متعهد شوند کار با سرعت بیشتری انجام شود.
وی اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم بانه به فعالیت تجاری در مرزها اشتغال دارند، معابر کولبری بسته شده در صورتی که شغل جایگزین نشود معضل بزرگی برای بانه که نگین اقتصادی کردستان است، ایجاد خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان هم در حاشیه این بازدید گفت: برای سرعت بخشیدن به پروژه منطقه ویژه اقتصادی بانه دستورهای لازم در حال اجرایی شدن است.
حسین فیروزی افزود: به دلیل اهمیت معیشت مرزنشینان یکی از اهداف اصلی سفر معاون زیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان، رسیدگی به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه است ضمن اینکه از شهرک های صنعتی برخی شهرهای استان نیز بازدید کردند.
وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال 87 تصویب شد و شرکت شهرک در سال 90 به عنوان متولی منطقه ویژه معرفی گردید البته تملک زمین مشکلاتی داشت که با تلاش و رایزنی و پیگیری حل شد.
به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال 87 به تصویب رسید و در سال 90 مراحل اجرایی و ایجاد زیر ساخت های آن نهایی شد ولی عملیات اجرایی سه سال پیش آغاز شد.
برای ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بانه حفاری مخزن 500 متر معکبی برای تامین آب و خط انتقال شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی به طول 22 کیلومتر انجام شده و دیوار کشی منطقه هم در حال انجام است.
صادق نجفی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از شهرک های صنعتی و طرح های در حال ساخت استان کردستان، شرکت در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های استان و حضور در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به سنندج سفر کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور و هیات همراه امروز به بانه سفر و از شهرک صنعتی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بازدید کردند.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.