به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد کردستان اظهار داشت: نیاز امروز جامعه کار و اشتغال است از این رو باید تحصیلات را با ارائه رشته‌هایی کاربردی به اشتغال متصل کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی و صنعت در استان ظرفیت‌های خوب و متناسبی داریم که باید از این بستر در راستای رفع مشکل بیکاری و توسعه اقتصادی در استان بهره بگیریم، گفت: می‌توان با کمترین اعتبار در حوزه کشاورزی و گردشگری اشتغال ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه دانش بنیان‌ بیش از پیش ورود پیدا کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.
آیت الله شاهرودی با بیان اینکه علم را باید در حوزه‌های مختلف فرابگیریم و در مسیر توسعه از آن بهره بگیریم گفت: اصل و دیدگاه اسلام نسبت به انسان بعد روحی آن است.
وی اضافه کرد: آموزش نیروی کار برای ایجاد بستر در راستای اشتغال‌زایی و رفع مشکل بیکاری با توجه به نیاز امروز استان باید مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه ایجاد ظرفیت اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و غیره را ضروری خواند و گفت: باید با توجه به نیازهایی که در جامعه وجود دارد ایده پردازی کنیم.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای بیش از 10 هزار دانشجو است که این دانشجویان در هفت دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، پرستاری و مامایی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل می کنند.
هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان به 20 هزار دانشجو در قالب 420 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارایه خدمات می دهند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.