به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، زارعی فرماندار سنندج، جمعی دیگر از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
مسئول برگزاری این نمایشگاه در آیین گشایش اظهار داشت: این نمایشگاه در 35 غرفه و با حضور هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی از 22 استان کشور بر پا شده است.
توفیق شریعتی افزود: از جمله غرفه داران حاضر در این نمایشگاه، هنرمندانی از روستای جهانی صنایع دستی کلپورگان سیستان و بلوچستان و پنج شهر جهانی صنایع دستی مریوان، تبریز، اصفهان، لاله جین و سیرجان هستند.
وی با بیان اینکه تلاش شده از همه اقوام و فرهنگ های کشور در این نمایشگاه حضور داشته باشند، یادآور شد: هنرمندان کردستانی هم در قالب 12 غرفه در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش می گذارند.
به گزارش ایرنا، سومین دوره نمایشگاه صنایع دستی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با همت اتحادیه تعاونی های صنایع دستی سنندج از 2 تا 4 تیر ماه در موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج پذیرای علاقمندان است.
سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه نیز با اجرای گروه های موسیقی در مجتمع فرهنگی و هنری فجر در سنندج در حال برگزاری است.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت جهانی دف معرفی شده و هنرمندان برجسته ای از جمله عندلیبی ها و کامکارها را به جامعه هنری ایران تقدیم کرده است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.