هوشنگ فولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان در حال حاضر با 2بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز در حال ارائه خدمات به مردم است اظهار کرد: طرح توسعه این بیمارستان ها هم اکنون بh اعتبار 116 میلیارد ریال در بخش های مختلف طرح توسعه بخش های در حال انجام است.
وی افزود: این ظرفیت ها به میزان 12 تخت بیمارستانی است و احداث بخش های ICU و NICU و توسعه بخش های اورژانس، کودکان و واحدهای پاراکلینیکی از جمله واحدهای رادیولوژی و آزمایشگاه در بیمارستان تامین اجتماعی سقز است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت و طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز در زمینی به مساحت سه هزار و ٢٠٠ متربع با 91 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در حال انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: طرح توسعه ساختمان و تجهیزات اورژانس بیمارستان سنندج نیز از دیگر طرح های در دست احداث این مدیریت بوده که برای اجرای آن حدود 25 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
فولادی اضافه کرد: این طرح شامل ایجاد بخش ایزوله اعصاب و روان، ایزوله عفونی، تریاژ، اتاق استاندار احیای قلب (CPR) و اورژانس کودکان است که پس از اتمام طرح تعداد تخت های آن از 10 به 19 تخت فعال می رسد و برخی امکانات نیز به هنگام سازی می شود.
وی گفت: طرح ساخت درمانگاه عمومی تامین اجتماعی دیواندره از دیگر طرح های توسعه ای در این استان هم اکنون در حال مناقص گذاری است که در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با 85 میلیارد ریال اعتبار اولیه احداث می شود.
فولادی افزود: ظرفیت اسمی بیمارستان های تامین اجتماعی استان کردستان دارای 174 تخت بیمارستانی است اما با توجه به طرح های توسعه ای در سال های گذشته هم اکنون تعداد تخت های فعال به 199 تخت رسیده است.
وی اضافه کرد: با احداث 12 تخت جدید در بیمارستان سقز این تعداد تخت های فعال در حال ارایه خدمت به مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی کردستان به 211 مورد می رسد.
به گزارش ایرنا مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان هم اکنون دارای 2 بیمارستان در شهرستان های سنندج و سقز ، یک پلی کلینیک تخصصی در شهرستان سنندج ، 2 درمانگاه تخصصی در شهرستان های بیجار و قروه و 2 درمانگاه عمومی در شهرهای مریوان و کامیاران است.
درمانگاه عمومی تامین اجتماعی بانه هم اکنون مراحل آزمایشی ارایه خدمات خود را سپری می کند و این سازمان به دنبال استخدام 14 نیروی تخصصی در آن است.
بخش خدمات بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی کردستان دارای 10 شعبه رسمی، چهار شعبه اقماری، 2 کارگزاری است و به 616 هزار بیمه شده زیر پوشش خدمات رسانی می کند.
از مجموع آمار افراد بهره مند از خدمات تامین اجتماعی استان کردستان، 206 هزار نفر بیمه شده اصلی، 29 هزار نفر مستمری بگیر و سه هزار و 300 نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.
طی سال ١٣٩٦ در این استان 20 هزار نفر در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کردستان ویزیت شده اند این امار نسبت به مدت مشابه سال 1395 از رشد 2 درصدی برخوردار است.
در این مدت تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های تامین اجتماعی استان با رشد 13 درصدی نسبت به سال 95 به ٢٣ هزار و ٣٧ نفر رسیده است که ١٠ هزار و ٤١ نفر آنان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
تعداد نوزادان به دنیا آمده درطول سال ١٣٩٦ در این بیمارستان ها چهار هزار و ١٥٣ نفر هستند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.