به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر گروسی روز شنبه در دیدار کارکنان دادگستری کردستان با نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: تلاش می کنیم بیشترین توجه به حقوق شهروندی شود و در این راستا 9 هیات بازرسی در استان 183 مورد بازرسی از زندان ها، پاسگاه ها، دادسراها و محاکم مختلف داشته تا اجرای قانون و تکریم حقوق شهروندان رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه زندان ها را به عنوان یک مکان فرهنگی و پرورشی می بینیم اظهار داشت: آرامش خوبی در زندان های استان حاکم است و هیچ تنشی در آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دسترسی مردم به دستگاه قضایی فراهم است و آنها می توانند به طور مستمر با مسئولین ملاقات کنند.
گروسی با اشاره به اینکه میزان پرونده های وارده و مختومه در سال 96نسبت به 95 افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته 300 هزار و 222 پرونده وارده و 295 هزار و 990 پرونده مختومه داشته ایم.
وی با بیان اینکه میزان در سال 95 تعداد پرونده های وارده 270 هزار و 605 مورد و پرونده های مختومه 267 هزار و 480 مورد بوده است، افزود: این میزان نشان می دهد که پرونده های سال 96 در مقایسه با سال قبل آن، از افزایش 11.20 درصدی پرونده های ورودی و 11.49 درصد پرونده های مختومه برخوردار بوده است.
رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: در سال گذشته میزان پرونده های ورودی دادگاه های خانواده پنج هزار و 700 مورد و پرونده های مختومه پنج هزار و 974 مورد بوده است.
وی افزود: این میزان در مقایسه با سال قبل از آن نشان دهنده کاهش پنج درصدی پرونده های ورودی در حوزه دعوای خانواده است.
گروسی اظهار داشت: در حوزه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هزار و 766 پرونده تصرف اراضی ملی مورد رسیدگی قرار گرفت و 700 هکتار از اراضی ارزشمند ملی از دست متصرفین خارج شد.
رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: در این حوزه همچنین با هزار و 783 متهم برخورد قضایی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه دادگستری کردستان در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به جد فعال است، اظهار داشت: سال گذشته پنج پرونده مهم در این زمینه مطرح شد و رقم هایی از جمله 150 میلیارد ریال، 70 میلیارد ریال و 10 میلیارد ریال سو استفاده و 810 میلیارد ریال پولشویی مورد رسیدگی قرار گرفت.
از یکم تا هفتم تیر ماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.