به گزارش ایرنا از وب دا، هومن قصری اظهار داشت: پس از مراجعه مادر باردار 40 هفته مبتلا به مسمومیت حاملگی و دارای وضعیت وخیم به درمانگاه روستای حسین آباد از توابع شهرستان سنندج و تماس مسئولان این درمانگاه با مرکز 115 فوریت های پزشکی دانشگاه، بلافاصله اورژانس هوایی به محل اعزام شد.
وی افزود: با توجه به شرایط حاد این زن باردار، بالگرد اورژانس هوایی از مرکز استان به محل اعزام و بیمار در کمترین زمان ممکن به بیمارستان توحید سنندج منتقل شد.
قصری تاکید کرد: پس از فرود بالگرد اورژانس هوایی در پد بالگرد بیمارستان توحید، بیمار با یک دستگاه آمبولانس مجهز و تیم درمانی فوریت های پزشکی به مرکز پزشکی بعثت منتقل و در آنجا اقدامات پزشکی لازم برای بیمار انجام شد.
وی یادآور شد: بیمار مذکور در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بعثت بستری و تحت مراقبت های درمانی قرار دارد و وضعیت عمومی مادر و جنین رو به بهبود است.
اورژانس هوایی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از سال قبل در استان راه اندازی شده و تاکنون چندین ماموریت هوایی را با موفقیت انجام داده است.
بالگرد این مرکز که از نوع LOT تک موتوره بوده و دارای تجهیزات کامل پزشکی و در واقع یک ICU پرنده است و بخاطر داشتن چرخ، قابلیت فرود در اراضی شیب دار را نیز دارد.
مراقبت از مادران باردار و جلوگیری از مرگ و میر آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانشگاه علوم پزشکی کردستان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در این زمینه گام های بسیار مهمی برداشته و سال گذشته (96) هیچ مادر بارداری در استان به خاطر کمبود وسایل و عدم دریافت خدمات پزشکی فوت نکرده است.
روستای حسین آباد در 45 کیلومتری شمال سنندج و در مسیر جاده سنندج - دیواندره قرار دارد.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.