به گزارش ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 460 اثر در بخش آزاد و 67 اثر نیز در بخش آیینی و سنتی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه این آثار از 30 استان کشور ارسال شده است، افزود: استان های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه و گیلان به ترتیب با 73، 69، 49، 44، 43 و 42 اثر بیشترین آثار را ارسال کرده اند ولی استان کهگیلویه و بویر احمد اثری به جشنواره ارسال نکرده است.
قلعه شاخانی با بیان اینکه این دوره از جشنواره شاهد استقبال بی نظیر هنرمندان کشور هستیم، اضافه کرد: این میزان استقبال هنرمندان تئاتر خیابانی از جشنواره مریوان نشان از جایگاه و اهمیت این جشنواره دارد.
دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه هیات انتخاب آثار، ارزیابی طرح و ایده‌های رسیده را آغاز کرده است، یادآور شد: نتایج طرح ها و ایده های پذیرفته شده اوایل تیرماه اعلام می شود.
قلعه شاخانی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم مردم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارتخانه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار می شود.
سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از تاریخ 10 تا 14 شهریور امسال در مریوان برگزار می شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.