فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح نظارت ویژه ماه مبارک رمضان از 23 اردیبهشت آغاز شده است، اظهار داشت: در این مدت، چهار هزار و 167 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که 211 مورد از آنها منجر به کشف تخلف شده است.
وی افزود: در راستای تخلف های کشف شده 181 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل و به مراجع ذیصلاح قضایی برای رسیدگی و صدور حکم ارجاع شد.
سردارزاده اضافه کرد: عمده تخلفات انجام شده از واحدهای صنفی کردستان مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است که در این پرونده ها در مجموع 403 میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شد.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ های استان 171 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 60 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه نیز پرونده برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
سردارزاده با بیان اینکه در اجرای طرح نظارتی از اصناف ویژه ماه مبارک رمضان 18 گروه نظارتی فعالیت دارند، افزود: علاوه بر نظارت مستمر گروه های نظارتی، مردم می توانند شکایات و انتقادات خود را به ستاد خبری 124 سازمان صنعت معدن و تجارت به صورت شبانه‌روزی منتقل کنند.
وی تاکید کرد: این طرح تا 27 خرداد و همزمان با افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالاها بویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پرمصرف اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، تسهیل دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، صیانت از حقوق مصرف‌ کنندگان، نظارت با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و برخورد با تخلفات احتمالی از اهداف اجرای این طرح نظارتی است.
مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود اما در ایام پرتقاضای بازار از جمله ماه مبارک رمضان تشدید می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.