به گزارش خبرنگار ایرنا، از بعد از ظهر یکشنبه جایگاه های عرضه سوخت این شهر مرزی شاهد تشکیل صف های طولانی خودروهای برای سوختگیری است و این ازدحام خودرو باعث بروز مشکلاتی از جمله اتمام بنزین ذخیره این جایگاه ها و ایجاد نارضایتی در میان مردم شده است.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی بانه در این خصوص گفت: مشکل کمبود بنزین بدلیل موانع ایجاد شده از سوی رانندگان معترض کامیون ها در شهرهای مسیر ارتباطی سنندج به بانه است.
عبدالواحد بلالی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رانندگان معترض در مسیر برای تردد تانکرهای حامل سوخت مانع ایجاد کرده اند که با رایزنی مسئولان این مشکل در حال بر طرف شدن است.
وی افزود: مشکل کمبود بنزین در بانه مربوط به اعتراض صنف رانندگان کامیون است که بزودی حل می شود لذا از مردم این شهرستان درخواست داریم از تجمع مقابل جایگاه ها خودداری کنند و نگران تامین بنزین خود نباشند.
بلالی تاکید کرد: برای تامین بنزین مشکلی وجود ندارد و تانکرهای حامل سوخت در مسیر رسیدن به بانه هستند و تا ساعتی دیگر محموله های بنزین وارد شهر شده و در جایگاه ها تخلیه می شود.
وی یادآور شد: اکنون هشت دستگاه نفتکش حامل بنزین در راه بانه است و در صورتی که به لحاظ تردد برای آنها در طول مسیر سنندج به بانه مشکلی ایجاد نشود تا ساعتی دیگر به شهر می رسند ضمن اینکه برنامه ریزی برای بارگیری و ارسال 10 تانکر سوخت به بانه برای روز دوشنبه (فردا) انجام شده است.
به گزارش ایرنا، تعدادی از کامیون داران شهرستان بیجار روزهای شنبه و یکشنبه با تجمع در میدان سپاه این شهر خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود از جمله افزایش قیمت حمل بار و کاهش قیمت لوازم یدکی شدند.
تجمع کنندگان که تعدادشان حدود 100 راننده است و با خودروهایشان در این تجمع صنفی شرکت کرده اند، نسبت به افزایش قیمت لوازم یدکی، حق بیمه تامین اجتماعی، محدودیت میزان حمل بار و کاهش کرایه اعتراض دارند.
مهمترین مشکل کامیون داران، حق کمیسون پایانه باربری است که از قانون خاصی برخودار نیست و متغیر از رانندگان دریافت می شود.
براساس این گزارش، رانندگان کامیون در شهرستان دیواندره و سقز نیز امروز در اعتراض به گرانی لوازم یدکی و کاهش قیمت جابجایی بار تجمع کردند که این تجمع صنفی باعث ایجاد مشکلاتی از جمله عدم انتقال محموله سوخت به شهرستان مرزی بانه شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است برای انتقال محموله های سوخت از سنندج به بانه باید از شهرستان های دیواندره و سقز عبور کرد.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.