به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی کردستان روز یکشنبه در رابطه با کشف طلای قاچاق در سروآباد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان سه میلیارد ریال طلای قاچاق را کشف و ضبط کردند.
سردار مسعود خرم نیا افزود: ماموران انتظامی سروآباد در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل عبور و مرور به یک دستگاه سمند سفید رنگ مشکوک و اقدام به متوقف کردن آن کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو یک کیلو و 458 گرم انواع زیورآلات طلا کشف و خودرو مورد استفاده نیز متوقف به پارکینگ انتقال داده شد.
سردار خرم نیا با اشاره به اینکه پس از تشکیل پرونده، متهمان تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از سه میلیارد ریال برآورد کردند.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از 284 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.
یکی از کالاهایی که در این مسیر قاچاق می شود طلا است، قاچاقچیان طلایی با عیار پایین تر را در عراق خریداری و پس از ورود به ایران با ترکیب با طلای داخلی به نرخ عیار بالاتر به فروش می رسانند.
بر اساس اعلام سازمان تعزیرات حکومتی کردستان در اول خرداد امسال 17 کیلوگرم طلای قاچاق از یک دستگاه خودرو پراید در شهرستان سروآباد کشف و ضبط و متهم به پرداخت 19 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده بود.
در پرونده ای دیگر در رابطه با قاچاقچیان طلا در این استان که خرداد امسال رسیدگی شد، متهمان به دلیل قاچاق 6 کیلو و 63 گرم طلا به پرداخت 14 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
سال گذشته نیز یک هزار و 160 گرم طلای فاقد کُد شناسایی در استان قیچی شد.

** 227 رأس دام قاچاق در کامیاران توقیف شد
فرمانده انتظامی کامیاران نیز از توقیف یک محموله قاچاق شامل 227 راس گوسفند فاقد مجوز در جاده های ارتباطی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ صیدعلی صفری گفت: روز گذشته ماموران انتظامی این محموله دام را به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از 2 دستگاه کامیون بنز در جاده های مواصلاتی شهرستان توقیف کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله مکشوفه را یک میلیارد و 590 میلیون ریال برآورد کردند و در این راستا 2 نفر نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی کامیاران اظهار داشت: در اجرای دستور مقام قضایی احشام توقیفی تحویل اداره دامپزشکی و کامیون ها روانه پارکینگ شدند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.