مدیر کل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی راهکار تعدیل در خشکسالی ها است، گفت: با این اقدام منابع آب زیر زمینی و آبخوان‌های دارای آب مدیریت و تقویت می شود.

به گزارش ایلنا، سعدی نقشبندی در بازدید از حوزه آبخوان روستای کریم آباد با اشاره به اینکه مرمت و نگهداری مستمر طرح‌های انجام شده برای افزایش کارایی، ضروری است، گفت: اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی راهکار تعدیل در خشکسالی‌ها است.

وی اظهار داشت: تغذیه مصنوعی، عملیاتی است که در راستای نفوذ آب حاصل از بارندگی به داخل سفره‌های آب زیرزمینی انجام می‌شود.

نقشبندی هدف از انجام این فعالیت را مدیریت و تقویت منابع آب زیرزمینی در مکان‌های مناسب و آبخوان‌های دارای آب با کیفیت، عنوان کرد و افزود: برای این گونه اقدامات اصلاح آبخوانداری نیز به کار می‌برند.

وی در ادامه از اجرای طرح بند تغذیه مصنوعی در حوزه سد سورال خبر داد و افزود: این مسیر با ۱۸ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در ادامه با اشاره اجرای طرح بند مصنوعی آبخوان روستای کریم آباد گفت: این بند با حجم بنای ۸۳۳ متر مکعب و سطح دریاچه آبگیر با ۲۵ هزار متر مربع که در هر نوبت آبگیری و سالانه ۲۵۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره می‌کند. 

نقشبندی گفت: برای اجرایی این طرح ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استانی هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.