به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی اکبری روز پنجشنبه در دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه سنندج و تعدادی از روحانیون کردستان اظهار داشت: با وجود اینکه گردش مالی بانک های کشور در ابتدای سال رشد محسوسی نداشت ولی منابع این بانک چهار درصد افزایش داشته است.
وی میزان تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان در 2 ماه گذشته از سال جاری را 9 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت به 90 هزار نفر در کشور در قالب وام ازدواج، کمک به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و ایجاد اشتغال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده ایم.
مدیرعامل بانک قرضا الحسنه مهر ایران یادآور شد: در سال گذشته 82 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 752 هزار نفر متقاضی در کشور پرداخت شد که امسال این میزان را به یک میلیون نفر می رسانیم.
اکبری میانگین وام پرداختی در سال 96 را 110 میلیون ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: منابع این بانک در سال قبل رشد 83 درصدی داشت ضمن اینکه در سال 95 نیز 500 هزار نفر در کشور موفق به دریافت تسهیلات از این بانک شدند.
وی از پرداخت تسهیلات به سه میلیون و 300 هزار نفر در 10 سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ماهیت کار این بانک، کمک به اقشار ضعیف جامعه با پرداخت تسهیلات خرد و کم بهره یا بدون بهره قرض الحسنه است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه امسال رشد منابع قرض الحسنه این بانک در کردستان یک هزار میلیارد ریال است، افزود: منابع قرض الحسنه استان حدود سه هزار و 150 میلیارد ریال است که پیش بینی می کنیم به چهار هزار و 150 میلیارد ریال برسد.
امام جمعه سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: مسئولان بویژه بانک ها برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند با پرداخت تسهیلات کم یا بدون بهره کمک بسیار خوبی به نیازمندان و متقاضیان باشد.
وی بر آسان گرفتن پرداخت تسهیلات بانکی به مردم تاکید کرد و گفت: انتظار داریم بانک ها ضمن رعایت موازین اسلامی و پرداخت وام بدون ربا در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم گام بردارند.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: سال گذشته به یک هزار و 700 متقاضی در استان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.
شهرام عدل ستا افزود: این تسهیلات شامل وام ازدواج، کمک به معیشت افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره)، هزینه درمانی و وام اشتغالزایی بوده است.
وی با بیان اینکه این بانک در سطح کشور عملکرد قابل قبولی داشته است، یادآور شد: خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون بهره و فقط کارمزدی برای تامین حقوق پرسنل دریافت می شود ضمن اینکه شرایط پرداخت وام با کارمزد صفر درصد نیز فراهم کرده ایم.
در ادامه این دیدار 2 تن از روحانیان و عضو شورای افتا کردستان هم بر رعایت موازین اسلامی در پرداخت تسهیلات بانکی تاکید کردند و خواستار ارائه خدمات بانک ها در راستای فقر زدایی در جامعه شدند.
به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی، در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و با ۳۰۰ شعبه آغاز بکار کرد.
سپرده های این بانک به صورت قرض الحسنه و توسط مردم تامین می شود و هیچگونه سودی به سپرده گذار و بانک تعلق نمی گیرد.
در حال حاضر این بانک در سطح کشور دارای 530 شعبه است و در استان کردستان هم 16 شعبه با 75 نفر پرسنل مشغول به فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.