بهرام نصراللهی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جریان سفر مقام معظم رهبری به کردستان، 129 مصوبه با بیش از یک هزار و 200 طرح تصویب شده بود.
وی با بیان اینکه طرح های باقیمانده هم اکنون در حال اجرا هستند و از دفتر رهبر معظم انقلاب برای تکمیل آنها کمک شده است، افزود: در این سفر؛ طرح هایی اساسی و بنیادین و زیربنایی برای توسعه استان مصوب شد که امروز مردم کردستان از مزیای آنها بهره مند هستند.
نصراللهی زاده اضافه کرد: سفر رهبری به کردستان نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان به شمار می آید و بعد از این سفر در استان شاهد جهش در زیرساخت های توسعه ای هستیم.
وی اعتبار اولیه طرح های مصوب سفر رهبری را هشت هزار و 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ طی چند سال گذشته به میزان بیش از 15 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: گازرسانی به روستاها از طرح های مصوب این سفر بود که تاکنون 400 روستا از این مصوبه بهره مند شده و اینک تعداد روستاهای گازرسانی شده در کردستان از میانگین کشوری بالاتر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: اجرای طرح هادی در روستاها از دیگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بود که ذیل این مصوبه در بیش از 100 روستا طرح هادی اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: در این سفر مقرر شد 9 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 11 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در استان احداث شود که بیمارستان 600 تختخوابی کوثر سنندج یکی از این پروژه هاست که اکنون از طرح های مهم در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان کردستان به شمار می آید.
نصراللهی زاده احداث چهار سالن ورزشی 1200 نفره را از دیگر مصوبات این سفر اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون سه طرح از این مصوبه ها به بهره برداری رسیده و چهارمین طرح نیز تامین اعتبار شده و در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: حدود 15 طرح های از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان تا سال 95 نیز به آنها اعتبار تزریق شده و این کمک ها برای تامین اعتبار آنها استمرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان: کانون زبان سنندج، دانشکده علوم قرآنی سنندج، دارالقرآن بین المللی سنندج و راه اصلی سنندج - مریوان از پروژه هایی بوده که در سال 95 و 96 به آنها اعتبار تزریق شده است.
نصراللهی زاده گفت: در سال 95 و 96 حدود 500 میلیارد ریال اعتبار به تکمیل راه اصلی سنندج - مریوان تزریق شده است و بدلیل سنگین بودن طرح، عملیات اجرایی آن همچنان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: هتل پارسیان که هم اکنون با مشارکت بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی در سنندج در حال احداث است را می توان از دیگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اعلام کرد.
وی افزود: با کمک طرح های مصوب سفر رهبری در دوره ای طولانی شاهد فعالیت های عمرانی و افزایش اشتغال در بخش های عمرانی استان بودیم و عده زیادی از برکات این سفر بهره مند شده اند.
به گفته وی، طرح های آبرسانی، احداث سدها، احداث راه های شهری و روستایی و بسیاری از پروژه های زیرساختی دیگر در واقع از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت سال 88 به کردستان سفر کرده بودند و ایشان به مدت هشت روز از 22 تا 30 همان ماه در نقاط مختلف استان اقامت داشتند و با مردم دیدار کردند.
22 اردیبهشت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان به 22 گولان مشهور است؛ در تقویم کُردی گولان مصادف با ماه اردیبهشت بوده و به معنای ماه گل ها است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.