به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به اینکه شهرداری ها به تنهایی نمی توانند به رفع مشکلات این نواحی و مناطق بپردازند دولت در قالب طرح بازآفرینی شهری به کمک شهرداری ها آمده است.
چند شهر استان کردستان از جمله سنندج هم شامل طرح بازآفرینی شده اند و امروز چهارشنبه نشستی در شورای اسلامی شهر سنندج در زمینه پیگیری چگونگی اجرای این طرح برگزار شد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در این نشست به ارائه گزارشی در رابطه با فعالیت های انجام شده در این زمینه پرداخت.
مصطفی رضایی گفت: 110 میلیارد ریال کار اجرایی تنها در ناحیه منفصل شهری نایسر در حال انجام است که پروژه بهسازی معابر چشمگیرترین آنها است.
وی اظهار کرد: مقرر شده بود برای کمک به آسفالت و بهسازی سکونتگاه غیر رسمی نواحی منفصل شهری نایسر و حسن آباد سنندج سازمان ملی زمین و مسکن تا سقف 130 میلیارد ریال زمین واگذار کند که شهرداری تاکنون مشخصاتی به ارزش 90 میلیارد ریال ارسال کرده که با معرفی پیمانکار هر فاز، ما زمین ها را تحویل می دهیم.
رضایی یادآور شد: مصوب شده بود برای تملک املاک تاریخی شهر که هویت سنندج محسوب می شود و یک به یک در حال از بین رفتن است 60 میلیارد ریال تخصیص یابد اما هنوز شهرداری پیگیری های لازم را انجام نداده است.
وی با اشاره به اینکه برای تولید فضاهای عمومی در نایسر کمبود زمین وجود دارد، افزود: برای ساخت مدرسه در این ناحیه مجبور شدیم بخشی از زمینی را که برای ساخت پاسگاه انتظامی اختصاص داده بودیم از نیروی انتظامی پس بگیریم.
وی تاکید کرد: به دلیل کمبود زمین از مردم منطقه خواسته ایم در ازای اینکه زمینی در اختیار راه و شهرسازی بگذارند در مناطقی دیگر به آنها زمین معوض بدهیم.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: برنامه مدونی برای ساماندهی حواشی شهر وجود ندارد و هر دستگاهی به صورت جزیره ای در این حوزه در حال فعالیت است.
هر چند برای بسیاری از مصوبات و برنامه هایی که در قالب طرح بازآفرینی شهری پیگیری می شود اقدامی صورت نگرفته یا اگر هم گرفته به کندی پیش می رود اما برخی از این تصمیم ها آغاز شده و برخی نیز به انجام رسیده است.
ساخت مدرسه 6 کلاسه در نایسر و آغاز ساماندهی و بهسازی معابر این ناحیه منفصل شهری از جمله این طرح ها است که انجام شده است.
تملک املاک تاریخی، ساخت مجموعه فرهنگی و تفریحی سنندج و خرید اراضی از افراد حقیقی در نواحی منفصل شهری برخی از مواردی است که تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با آن انجام نشده است.
تشکیل نشست هایی در شورای اسلامی شهر سنندج برای پیگیری طرح بازآفرینی شهری می تواند به تسریع در پیشبرد این طرح کمک کند و کم و کاستی های آن را با دقت بیشتری در حین اجرای طرح مورد بررسی قرار دهد.
این نشست ها یادآوری می کند که نواحی مذکور از سوی دستگاه های مرتبط فراموش نشده اند و همچنان در مرکز توجه قرار دارند.
بهمن ماه سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ایران در سفری به کردستان از نزدیک به بررسی اجرای این طرح در نواحی منفصل شهری سنندج پرداختند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.