صلاح الدین عبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش آموز تیزهوش در 15 آموزشگاه استعدادهای درخشان و در 2 مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه یک هزار نفر از این دانش آموزان در دوره متوسطه اول و یک هزار و 200 نفر نیز در مقطع متوسطه دوم شاغل به تحصیل هستند، افزود: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این مدارس در رشته های علوم تجربی و علوم ریاضی تحصیل می کنند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: برای نخستین بار در سال تحصیلی آینده تعدادی از این مدارس علاوه بر رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی در رشته علوم انسانی نیز دانش آموز می پذیرند.
عبدی یادآور شد: بر این اساس و در اجرای دستورالعمل وزارتی، مدارس استعدادهای درخشان دوره متوسطه دوم در آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج و مریوان در پایه دهم رشته علوم انسانی نیز دانش آموز پذیرش می کنند.
به گفته وی، دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول نواحی یک و دو سنندج و مریوان می توانند با ثبت نام در آزمون ورودی و در صورت قبولی در رشته علوم انسانی مدارس استعدادهای درخشان ادامه تحصیل دهند.
وی با بیان اینکه این رشته در مدارس استعدادهای درخشان نواحی یک و دو پسرانه و دخترانه سنندج و همچنین متوسطه دوم دخترانه مریوان دایر می شود، گفت: در صورت استقبال سال آینده رشته علوم انسانی در مدارس سقز و قروه نیز ایجاد خواهد شد.
عبدی با اشاره به اینکه ثبت نام برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان از 28 فروردین آغاز شده است، اضافه کرد: دانش آموزان علاقه مند در این شهرستان ها تا پنجم اردیبهشت ماه جاری می توانند از طریق سامانه به نشانی www.azmoon.medu.irنسبت به ثبت نام خود برای شرکت در آزمون اقدام کنند.
15 آموزشگاه استعدادهای درخشان در استان کردستان وجود دارد که هشت مورد از این آموزشگاه ها در مقطع متوسطه اول و هفت مورد نیز در مقطع متوسطه دوم پذیرای دانش آموزان هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.