فرهاد سیف پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این عقاب زخمی که بدلیل حراجت قادر به پرواز و زندگی در طبیعت نبود یک ماه قبل توسط دوستداران محیط زیست تحویل این اداره شده بود.
وی افزود: عقاب در این مدت در اداره محیط زیست مورد مراقبت قرار گرفت و پس از بهبودی و سلامتی کامل امروز در دامن طبیعت رهاسازی شد.
سیف پناهی با قدردانی از این اقدام دوستداران محیط زیست تاکید کرد: بازگشت دوباره پرندگان و سایر وحوش به طبیعت می تواند به بقای این گونه ها کمک کند.
به گزارش ایرنا، منطقه بدر و پریشان با 37 هزار هکتار مساحت در 10 کیلومتری شرق قروه قرار دارد و در سال 1375 به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بدلیل ظرفیت بالای منطقه از نظر وضعیت زیستگاه و گونه های موجود و به منظور حفاظت و برنامه ریزی بهتر در اوایل سال 1385 به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
بدر و پریشان منطقه ای کوهستانی است و از کوه های صخره ای، دره های کم عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات به هم پیوسته تشکیل شده و بخاطر پوشش گیاهی مناسب و چشمه های آب فراوان محل زیست گونه های جانوری مهمی چون کل و بز است.
چشمه های شاه پسند، شمالی کوه بدر، کبود و پناهگاه پریشان از جمله منابع آبی این منطقه حفاظت شده هستند.
این منطقه به دلیل شرایط توپوگرافی خاص، تنوع شکل زمین و دارا بودن صخره های متعدد محل امنی برای گونه های مختلف جانوری است.
بزکوهی، کل، روباه، گرگ، شغال، گراز، خرگوش، تشی، گربه وحشی، انواع جوندگان، لاک پشت، مار و مارمولک و پرندگانی همچون قرقی، طرقه، دلیجه، شاهین، عقاب، سارگپه، کبوتر سانان، جغد، کلاغ نوک سرخ، شبگرد، شانه به سر، دارکوب و کبک است.
/9102/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.